Powered by Jasper Roberts - Blog

9/16/2010

Drożdżowe racuchy z jabłkami





Tym razem placki drożdżowe. Ponieważ sezon jabłkowy pełną parą, to nie wyobrażam sobie innych owoców do tego przepisu. Przy okazji dziękuję Chantel i Anecie za zaproszenie do zabawy w "lubię". Brałam już w niej udział, a moje odpowiedzi można przeczytać tu.

pół kg mąki
50 g świeżych drożdży
szczypta soli
3 łyżki cukru
jajko
1,5 szklanki mleka
4 jabłka (szara reneta)
łyżeczka cynamonu

Mąkę wsypać do miski, dodać sól i cynamon, wymieszać. Pośrodku zrobić wgłębienie, wkruszyć drożdże i zasypać je cukrem. Wlać połowę szklanki ciepłego mleka i odstawić na 15 min. Następnie wbić jajko, wlać resztę mleka i wymieszać. Odstawić na pół godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrośnie dodać pokrojone jabłka, wymieszać. Smażyć na oleju, na złoty kolor.

6 komentarzy:

  1. te jabłuszkowe zdjęcie jest przeurocze. bo takie domowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi narobiłas ochoty;d wyglądają uroczo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba niedługo zrobię racuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie racuchy. Zdjęcie z jabłkami super. Bardzo mi się podoba:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. racuchy... jak dawno ich nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym takie racuchy!
    Chciałabym Cię zaprosić do zabawy w lubienie, zasady są następujące: 1. napisz kto przynzał Ci nagrodę, 2. wymień 10 rzeczy, kótre lubisz, 3. przyznaj nagrodę 10 innym blogerom i poinformuj ich komentarzem!

    OdpowiedzUsuń