Powered by Jasper Roberts - Blog

10/17/2010

Naleśniki bretońskie






Tradycyjne francuskie naleśniki z mąki gryczanej - galette bretonne. Rodzaj farszu zależy od wyobraźni, ładnie wyglądają też z czymś zielonym np. szpinakiem.


Ciasto:

szklanka mąki gryczanej lub razowej

szklanka mąki pszennej

szklanka mleka

pół szklanki wody gazowanej

szczypta soli

jajko


Nadzienie:

ser gruyere

szynka

jajka


Składniki na ciasto naleśnikowe wymieszać w misce (jeśli za gęste dodać trochę wody). Odstawić na pół godziny. Smażyć na rozgrzanej masłem patelni.

Na drugą patelnię wbić jajka, posolić. Na naleśnik położyć plaster szynki, starty ser i jajko sadzone. Brzegi zawinąć do środka. W razie konieczności włożyć naleśnik do piekarnika na chwilę aby ser się rozpuścił (można też na patelni).


11 komentarzy:

  1. Kocham naleśniki , a takiego sposobu nie znałam. Muszę wypróbować. Jajko sadzone wygląda intrygująco.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś podobne, z mąki razowej i nie wiedziałam, że to bretońskie... A w Bretanii naleśnikami zajadała się moja córka i była nimi zachwycona...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyobrażam sobie takie naleśniki jako śniadanie do łóżka...mrrr!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem bardzo ładnie wyglądają z tym słoneczkiem z jajka. Niezwykle apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają ślicznie z tym jajkiem.
    przepis wart zapamiętania ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tą wersję naleśników, świetnie, że je u siebie pokazałaś!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podoba mi sie taka wersja:) i wyglada bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pysznie. Nigdy takich naleśników nie próbowałam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe, zapisuje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ladne, trzeba naprawde duzy nalesnik zrobic, zeby wyszla taka fajna rowna koperta.

    OdpowiedzUsuń