Powered by Jasper Roberts - Blog

10/30/2010

Zupa z soczewicy i mleka kokosowego



Mleko kokosowe w zupie jest obłędne. Lubię niesamowicie. Dzięki niemu zupa staje się słodka, aromatyczna i delikatna.

1,5 szklanki czerwonej soczewicy
1 czerwona papryka
1 czerwona cebula
3 łyżki koncentratu pomidorowego lub puszka pomidorów pellati
400 ml mleka kokosowego
2 marchewki
2 łyżeczki curry
łyżeczka chili
sól


Cebulę pokroić i podsmażyć na oliwie. Do garnka wlać pół litra wody, wsypać soczewicę, pokrojoną marchew, paprykę. Gotować aż warzywa będą miękkie a soczewica napęcznieje. Dodać usmażoną cebulę, przyprawy i mleko. Zmiksować.

9 komentarzy:

  1. z mleczkiem kokosowym koniecznie chcę jej spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcia i wspaniały blog! zupa koniecznie do wypróbowania. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie żółta. o smaku, którego bardzo jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniały kolor:) składniki bardzo oryginalne... i właśnie dlatego jest tak magicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale intrygująca zupa.
    piekna ta chili na środku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak jest mleko kokosowe to na bank mi posmakuje :D Jest dobre na wszystko i do wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szaleję za zupami z mlekiem kokosowym, za Twoją właśnie zaczęłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pat, ta zupa była naprawdę bardzo smaczna! Żałuję, że nie mam jej w domu:(

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm, właśnie zrobiłam i jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń