Powered by Jasper Roberts - Blog

10/24/2010

Owsiane batoniki z żurawiną





To takie musli z mlekiem tylko, że w postaci batonów. Upieczone w niedzielę idealnie sprawdzą się przez cały tydzień. Przechowywane w blaszanym pojemniku nie stracą nic na smaku, ba! nawet będą smakować lepiej. Konsystencję mają lekko ciągnącą. Ja dodałam żurawinę i mnóstwo orzechów, ale można skomponować własną wariację.



puszka mleka skondensowanego (słodkiego)
pokrojone orzechy/migdały (ilość dowolna)
wiórki kokosowe
suszona żurawina/rodzynki
3/4 szklanki płatków owsianych
3/4 szklanki płatków kukurydzianych (ja dałam nestle fitness z czekoladą)
ziarna sezamu/słonecznika
...lub po prostu ulubione opakowanie musli

Mleko wlać do garnka i podgrzać. W międzyczasie wymieszać suche składniki. Na dno formy do ciasta najlepiej podłużnej, położyć papier do pieczenia. Gorące mleko połączyć z musli, wymieszać i wyłożyć na dno formy. Wyrównać powierzchnię i piec w 150 stopniach przez godzinę. Gdy masa przestygnie, pokroić na prostokątne kawałki.

5 komentarzy:

  1. Widzę, że zaczął się tutaj sezon na żurawinę! Wyglądają bardzo smacznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. owsiane wypieki są takie pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne batoniki:) chetnie bym je schrupala:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ uwielbiam takie batoniki. Smaczne, sycące...i tak uroczo wyglądają.. Mega..

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobny przepis na batoniki w swoim zeszycie i już tyle razy miałam na nie ochote, ale ciagle mi czegoś w domu brakuje, chyba muszę się wreszcie zebrać bo one wyglądają tak apetycznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń