Powered by Jasper Roberts - Blog

5/06/2011

Placek drożdżowy z rabarbarem i kruszonką






Sezon rabarbarowy rusza pełną parą. Postanowiłam uczcić to klasycznym przepisem, który każdy prawdziwy fan tego warzywa (lub jak wolą mieszkańcy USA - owocu) powinien znać na pamięć. Jeśli ktoś spośród Was nie czuje się jeszcze w pełni wiosennie to dzisiejszy placek powinien to zmienić. Rabarbar nadaje ciastu charakterystyczny kwaśny i orzeźwiający smak. Podany z bitą śmietaną lub lodami uprzyjemni te wczesne dni wiosny.

250 g mąki
40 g drożdży
100 g cukru
pół szklanki mleka
40 g masła
żółtko
szczypta soli

Kruszonka:
100 g mąki
50 g cukru
opakowanie cukru waniliowego
ćwierć kostki masła

kg rabarbaru


Mąkę wsypać do miski, zrobić wgłębienie i wkruszyć do niego drożdże. Posypać łyżeczką cukru i wlać połowę ciepłego mleka. Wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce. Gdy drożdże zaczną pracować, podgrzać pozostałe mleko i stopić w nim masło, dodać cukier i sól. Gdy płyn przestygnie wbić żółtko i dokładnie wymieszać. Wlać do miski z mąką i rozczynem. Zagnieść ciasto i pozostawić ponownie do wyrośnięcia.
Przygotować kruszonkę: mąkę wymieszać z cukrem zwykłym i waniliowym, dodać zimne masło i rozetrzeć razem z mąką i cukrem. Rabarbar umyć, obrać z włókien i pokroić. Posypać 3 łyżkami cukru. Gdy ciasto wyrośnie, wyjąć je z miski, rozwałkować i wyłożyć na posmarowaną masłem formę. Nakłuć widelcem w kilku miejscach. Na wierzchu rozłożyć rabarbar. Posypać kruszonką. Piec w 200 stopniach przez 50 minut.





20 komentarzy:

  1. Wczoraj tęsknym okiem spoglądałam na rabarbar, ale nie mam w tym temacie doświadczenia, więc zrezygnowałam z zakupu. Dziś już wiem, co zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dziś placek z rabarbarem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygląda. Ostatnio coraz więcej drożdżowych wypieków na blogach :) u mnie dzisiaj będą drożdżówki z serem (jeśli wyjdą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny placek, myślę właśnie nad jakimś wypiekiem z rabarbarem

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam rabarbar, a w takim ciescie to klasyka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wygląda! Rewelacja! Cudownie musi pewnie też smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. rabarbarowe pieczenie czas zacząć :) piękny placek! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. moja babcia robiła taki placek, pycha:) i do tego piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm... cudne ciacho, takie wlasnie najbardziej lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie sie tak chce rabarbaru i placka z rabarbarem!:) U mnie jeszcze niestety nie ma rabarbaru, pozostaje mi czekać i patrzeć na Twoje pysznosci.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. taki tradycyjny, klasyczny smakołyk...
    wspomnienia dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm pyszności!! I piękne zdjęcia ;) Miłego weekendu! ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdy tylko durszlak zatwierdzi moją akcję (czekam już 3 dni), zapraszam do dodania;)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Ps: mamy identyczny wazonik z Ikei

    OdpowiedzUsuń
  15. U ciebie widzę też rabarbar:) Wygląda fantastycznie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia! A widząc pierwsze pomyślałem, że to banner akcji kulinarnej.

    OdpowiedzUsuń
  17. cudne zdjęcia :) i ten rabarbar tak kusząco wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne, naprawdę piękne rabarbarowe zdjęcia!
    Cudne ciacho :)

    /ps/ ostatnio w mojej kuchni też stał wazonik z gałązką z tego drzewa - gdzieś tam na moim blogu się kiedyś pojawi/

    OdpowiedzUsuń