Powered by Jasper Roberts - Blog

5/24/2011

Pstrąg w migdałach na klarowanym maśle







Niech mina tego pstrąga Was nie zmyli - gdyby wiedział, że zostanie pokryty migdałami i przyrządzony w ten sposób na pewno byłby szczęśliwy. Ryby smażone były na klarowanym maśle, mającym właściwości dobroczynne dla naszego zdrowia. Można spróbować kupić je gotowe, jednak ja przyrządziłam własne. Takie masło da nam pewność, że przyrządzona na nim ryba nie nasiąknie tłuszczem, a posiłek pozostanie niskokaloryczny.

2 pstrągi
100 g płatków migdałowych
100 g masła
s&p

Klarowanie masła: masło roztopić w garnku o grubym dnie i na małym ogniu. Na wierzchu będzie tworzyć się piana, zebrać ją sitkiem lub łyżką cedzakową. Płynne masło przelać do szklanego naczynia i pozostawić na kilka minut. Po tym czasie reszta zawartych w maśle cząstek mleka opadnie na dno naczynia, a warstwy wyraźnie się rozdzielą. Gdy do tego dojdzie, zlać warstwę czystego masła.
Ryby dokładnie umyć, posmarować masłem i obtoczyć w migdałach. Smażyć na sklarowanym maśle około 10 minut z dwóch stron. Podawać z cytryną i sałatą.

18 komentarzy:

  1. Prosto i przepysznie :) z sałatą musi smakować obłędnie.

    A zdjęcia...zdjęcia są przepiękne. Cudownie uchwycona "martwa natura".

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ ja mam ochotę na dobrą rybę od jakiś dwóch trzech miesięcy. Ochota jak na razie niespełniona!
    A dzięki Tobie jeszcze zwiększona!!!

    Pozdrawiam
    Pozdrawiam
    Monika z
    www.bentopopolsku.blogspot.com
    i
    www.efektnimbu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pstrąg miał szczęście został tak niebiańsko potraktowany! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się podoba ten twój pstrąg, szczególnie dlatego że ma "buzię" zakrytą płatkami migdałowymi, nie umiem jeść niczego co na mnie patrzy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pstrąg wyborny :) a klarowane masło to ważna rzecz, super, że ją podkreślasz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ryby!! Świeża ryba potrzebuje właśnie takich dodatków: delikatnych, nie zakłócających jej smaku. Mniam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne zdjęcia, szczególnie to ostatnie, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Skojarzyła mi się od razu ta kampania społeczna 'give me some fish' i niebieski pan-ryba ;)

    www.youtube.com/watch?v=UBf0EV3QJSs

    mam nadzieję, że życzenie nad kawałkiem pstrąga pomyślane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne zdjęcia. piękne!
    i genialny pomysł. pstrąg i migdały.
    oryginalne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cos pieknego! Te fotografie...!

    Pstrag z migdalami - co za polaczenie! tak przyrzadzona ryba wyglada naprawde oblednie!

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, kocham prażone migdały w wytrawnych daniach... Do ryby na pewno super pasują, chętnie bym spróbowała.
    Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Martwa i smaczna natura :) Piękna kompozycja z drewnem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia!
    Pstrąg z migdałami to pyszne zestawienie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam pstrągi , fajna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  15. skoro pstrąg to ja się piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kminek5/25/2011

    I mi również się to danie (i Twoje zdjęcia!) bardzo podoba. Piękna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też smażę ryby na klarowanym maśle, a pstrąg w migdałach zapowiada się rewelacyjnie, na pewno kiedyś spróbuję!

    OdpowiedzUsuń