Powered by Jasper Roberts - Blog

5/11/2011

Tarta ze szparagami






Szparagi są dla mnie najbardziej wyczekiwanym warzywem roku. Kiedy tylko się pojawią od razu przestawiam się na tryb szparagowy i nie pozwalam żeby zniknęły na długo z menu. Dzisiejsza szparagowa tarta to danie proste i nie pochłaniające wiele czasu (wykorzystałam do niego gotowe ciasto francuskie). Do sosu można użyć różnych składników - ja wykorzystałam ser mascarpone, ale równie dobrze może to być ricotta lub philadelphia.


ciasto francuskie
szparagi
250 g serka mascarpone
2 łyżki jogurtu naturalnego lub śmietany
jajko
s&p


Szparagi umyć, odciąć końcówki, gotować w osolonej wodzie przez 10 minut następnie odcedzić. Ciasto rozłożyć na wyłożonej papierem blaszce, ponacinać powierzchnię ciasta nożem prostopadle do krawędzi, tak by powstała ramka. Środek ciasta nakłuć widelcem i włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10 minut. Ser, jogurt, jajko i przyprawy wymieszać. Wyłożyć na podpieczony spód ciasta, na wierzchu ułożyć szparagi i piec jeszcze 20-30 minut.



19 komentarzy:

  1. wygląda jak namalowana zaczarowanym ołówkiem;) piękna i apetyczna

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne i piękne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez robiłyśmy kilka dni temu tartę szparagową. Trzeba wykorzystać sezon w pełni:) I tak jak Ty czekamy na szparagi cały rok.. tego smaku nie da się niczym zastąpić:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, u mnie tarty ze szparagami tez czesto na stole goszcza (jedna nawet podobna). Szparagi sa takie eleganckie i malownicze, prawda? Swietne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak obrazek :) Piękna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zielone szparagi warte są tego czekania. A Twoja tarta...wygląda jak obraz w ramie - piękna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pięknie i pewnie tak smakowała, mascarpone i szparagi...pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. och chętnie bym spróbowała takiej tarty :)
    jadę na targ, zobaczę czy będą ładne szparagi :D jeśli będą to będę kombinować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wiesz, ona wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też dziś były szparagi ale jeszce nie przygotowałam posta. W każdym razie Twoja tarta jest bardzo fajna, nie ma to jak proste, dobre jedzonko! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. mascarpone i szparagi - potrafię sobie wyobrazić tą rozkosz dla podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Questo colore delle foto è bellissimo ciao

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna tarta, też planuję zrobić jakąś ze szparagami:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo malownicze zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. To mi się podoba!! Łatwe do zrobienia i pyszne! Zapisuję sobie, bo uwielbiam szparagi:)

    OdpowiedzUsuń
  16. taka tarta to smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szparagi są super, do mnie też zapraszam na nie tylko, że w zupie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy5/13/2011

    Wygląda świetnie.:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne zdjęcia! Tarta na pewno smakowała fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń