Powered by Jasper Roberts - Blog

4/11/2011

Frittata z cukinią i tymiankiem




Frittatę najlepiej można opisać jako omlet dla leniwych. O charakterze tego placka decydują przede wszystkim dodatki. W tym przypadku najważniejszą rolę odgrywała moja ulubiona cukinia.

jajka (ilość dowolna)
cukinia lub inne warzywa
cebula
świeży tymianek
s&p


Cebulę pokroić w drobną kostkę, podsmażyć na oliwie. Jajka wymieszać z tymiankiem, solą i pieprzem, wlać na patelnię. Dodać pokrojoną w cienkie plasterki cukinię. Smażyć do momentu aż omlet zetnie się od dołu (około 5-7 minut), odwrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze chwilę.

19 komentarzy:

  1. ja jeszcze przed śniadaniem, jaka szkoda, że nie mam cukinii..chyba że sobie z brokułem zrobię;) pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja w pracy, więc takie śniadanie pozostaje dla mnie w sferze marzeń ;) Poczeka do weekendu, bo wygląda pysznie!! Uściski ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam omlet z cukinią, ale z tymiankiem jeszcze nie łączyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fritatta w poniedziałek rano brzmi weekendowo :) Na pewno pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mm....wygląda obłędnie :) i jeśli główną rolę gra w tej frittacie królowa cukinia to ja to kupuję! Cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. rozpocząć dzień od tymiankowych aromatów to musi być coś! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam cukinię i tymianek. Frittata musi smakować cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  8. nie jadłam, ale zdjęcia bardzo zachęcające! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Che meraviglia queste tue foto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś się ociągam z tą frittatą, tyle razy już miałam ją zrobić...przecież jest taka prosta. Wygląda u Ciebie pięknie.
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  11. o mamo! wymiękam - jak ja bym coś takiego zjadła - cel: zdobyć cukinię i świeży tymianek!

    OdpowiedzUsuń
  12. o... u Ciebie tez cukiniowo:) pycha omlecik:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jako fanka frittaty mówię głośno TAK!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. zjedlibyśmy na śniadanie, poprosimy jutro! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój blog jest prze-cud-ny! Świetne jedzonko i niesamowite zdjęcia! Zakochałam się ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ups, chyba zgłodniałam

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam! Zrobię, zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. kusząca ta Twoja frittata! :)
    i zdjęcia super!

    OdpowiedzUsuń