Powered by Jasper Roberts - Blog

3/31/2011

Chow mein z wieprzowiną





Chow mein w wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co "smażony makaron". Odmian tego dania jest wiele, jednak wspomniany makaron oraz warzywa to podstawa. W moim użyłam mięsa, jednak spokojnie możecie je zastąpić owocami morza, rybą lub tofu, zależnie od Waszych preferencji.


Marynata:
3 łyżki sosu sojowego
3 łyżki oleju sezamowego
łyżka sosu chili
2 łyżki sosu hoi sin
łyżka wina ryżowego lub wytrawnego sherry
ząbek czosnku
kawałek świeżego imbiru
s&p


pół kg polędwicy wieprzowej
czerwona i żółta papryka
mrożony groszek
groszek cukrowy
marchewka
chiński makaron


Czosnek i imbir drobno posiekać. Połączyć z pozostałymi składnikami marynaty. Mięso pokroić w paski, dodać do marynaty i zostawić na godzinę. Warzywa pokroić. Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu. Rozgrzać patelnię lub wok, wrzucić mięso, chwilę podsmażyć, dodać warzywa i na końcu makaron. Całość dokładnie wymieszać.

7 komentarzy:

  1. Ja też wczoraj robiłam smażony makaron ryżowy, ale z tego co miałam w domu pod ręką - tzn. z kurczakiem (Już wkrótce na moim blogu). To bardzo uniwersalne danie...tak jak piszesz..można dodać tego co się chcę...byle był makaron i sos sojowy ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja do tej pory jadłam makaron smażony (bardzo często!) tylko w chińskich knajpach ;) Mam swojego sprawdzonego w Warszawie! Koniecznie muszę zrobić w domu z Twojego przepisu ;) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, zaczarowane chow mein! :) Mam ochotę zjeść te kolory :) Dawno nie jadłam tego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy3/31/2011

    Rzeczywiście, te żywe kolory są piękne. Z chęcią zjadłabym Twoje chow mein. Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie kolorowe danie!
    wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ileż kolorów i smaków! Uwielbiam taki stir-fry z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię azjatycką kuchnię! Wnioskując po przepisie i zdjęciach, Twoje chow mein na pewno by mi smakowało!

    OdpowiedzUsuń