Powered by Jasper Roberts - Blog

3/22/2011

Czekoladowo-kawowe cupcakes z różaną polewą







To co najbardziej podoba mi się w cupcakes to ich ładny i bardzo apetyczny wygląd. Oczywiście ich smak również odgrywa istotną rolę, bo samym patrzeniem trudno się najeść. Podwójnie czekoladowe cupcakes z espresso i polewą z wody różanej są bardzo estetyczne i smaczne. Przed zjedzeniem można kontemplować ich walory estetyczne...

3 łyżki ciemnego kakao
łyżka espresso
1/4 szklanki gorącej wody
2 jajka
3/4 szklanki cukru

1,5 szklanki mąki
200 g miękkiego masła
łyżeczka proszku do pieczenia
wanilia

pół tabliczki czekolady deserowej

Polewa:
100 g masła
200 g serka kremowego np. Philadelphia
5 łyżek cukru pudru (lub według uznania)
łyżka wody różanej
mleko ( jeśli polewa będzie za gęsta)
kandyzowane wiśnie (opcjonalnie)


Kakao i espresso zalać gorącą wodą, zostawić do wystygnięcia. Czekoladę pokroić na małe kawałki. Za pomocą miksera utrzeć masło z cukrem, dodać jajka i wanilię. Wlać kawę z kakao, wsypać mąkę i proszek do pieczenia. Dodać czekoladę i dobrze wymieszać. Nakładać masę do papilotek. Piec w 180 stopniach przez 35-40 minut. W międzyczasie przygotować polewę. Utrzeć masło z serkiem, dodać cukier, wodę różaną i ewentualnie kilka łyżek mleka. Polewę nakładać gdy cupcakesy wystygną.


15 komentarzy:

  1. Biu-ti-ful !

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, zdecydowanie! Podpisuję się pod poprzedniczką:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaardzo mi się podobają te zdjęcia! Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przeuroczo. Dawno nie jadłam cupcake'ów. Zrobiłaś mi chętkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi pozostaje kontemplowanie ;). Ostatnio mam fioła na punkcie róży (bo na czekoladę to mam zawsze;), więc chętnie usiadłabym z takim cupcake i najpierw sobie pooglądała i pozachwycała nad ich cudną czapeczką, a potem...a potem wiadomo ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale obłędne zdjęcia - ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Tobą, ślicznie się prezentują i to też mi się podoba!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy3/22/2011

    Okraszone przysłowiową wisienką... No po prostu sam urok! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. kapitalne zdjęcia, szczególnie to pierwsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda prześlicznie!! Zdjęcia przepiękne, więc wyobrażam sobie smak ;) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń