Powered by Jasper Roberts - Blog

7/30/2011

Placuszki z ricottą i jagodowym sosem






Danie dobre o każdej porze dnia! Delikatne w smaku, puszyste placuszki z ricottą są bardzo smaczne, ale tak naprawdę to nie one odgrywają tutaj kluczową rolę. Najważniejszy jest sos! Gęsty, jagodowy, z syropem klonowym, robi z nieskomplikowanego dania prawdziwą ucztę.

2 jajka
250 g sera ricotta
3 łyżki cukru pudru
wanilia
3/4 szklanki mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
szczypta soli
pół szklanki maślanki

W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sól i sodę. Do drugiej miski wbić jajka, wlać maślankę, dodać cukier, wanilię i ricottę. Składniki wymieszać i dodać mąkę. Ciasto smażyć na patelni wysmarowanej masłem do momentu aż placki nabiorą złotego koloru. 



21 komentarzy:

  1. Wspaniałe sobotnie sniadanie;) ten sos wygląda baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, piękne :) A ja się tu kanapkami na śniadanie zajadam, kiedy na świecie takie pyszności ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooooo rany! Kłaniam się nisko! Wygląda obłędnie! Mimo, że jestem już po śniadaniu, takie placuszki jeszcze z chęcią bym zjadła!
    Mam nadzieje, ze uda mi się kupić dziś jagody, to takie śniadanko zrobie jutro :) Pyszności!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też dzisiaj z jagódkami :) Tym przepisem możesz wziąć udział w "naleśnikowej sobocie":
    http://makaronirodzynka.blogspot.com/2011/07/byskawiczne-racuszki-i-zaproszenie-do.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny blog, wlasnie go odkrylam :-) Cos czuje, ze bede czesciej tu zagladac.
    Przy okazji zapraszam do mnie http://www.przysmakikarolki.blogspot.com/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli u ciebie tak wyglądają śniadania to ja chcę z toba zamieszkać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy7/30/2011

    Też miałam dzisiaj placuszki na śniadanie. : > Twoje wyglądają cudownie, uwielbiam zarówno serek ricotta, jak i jagody, na pewno to razem musi smakować wspaniale.
    Pozdrawiam!
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne! Czemu ja nigdzie nie mogę już dostać ricotty? To takie nie fair :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki z ricottą są przepyszne, a jeśli mówisz o sosie..to już w ogóle odlot :3 Robiłam podobny sos do ryżu ostatnio, masz rację, jest mniam :3
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiem co bardziej miłe memu podniebieniu - ricotta czy jagódki :) mniaaaaaam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale placuszki:-) zdjecia sa przepyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne danie i piekne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  13. piekne fotki!!! bardzo apetycznie te placuszki wygladaja i do tego taki fajny sosik....mniam...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne! i uwielbiam te 'foto-przepisy'!! Miłego dnia Pat!

    OdpowiedzUsuń
  15. Madzia7/31/2011

    Placuszki wyglądają wspaniale! Sos rzeczywiście brzmi i wygląda bajecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  16. zachwycające zdjęcia!
    zaparły dech w moich piersiach. piękne.

    OdpowiedzUsuń
  17. przepiękne zdjęcia!Liczymy, że dodasz jakieś, czekamy z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wylizałabym ten dzbanuszek do zna.
    Oczywiście po tym jak już wylałabym sos na placuszki i pochłonęła je do ostatniego okruszka.

    wygląda niebywale apetycznie.
    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy8/15/2011

    blog super, ogladam z przyjemnoscia, czekam na dalsze przepisy

    OdpowiedzUsuń
  20. czy można zamienić maślankę jogurtem naturalnym?;) a cukier puder cukrem brazowym?;) da rade?

    OdpowiedzUsuń
  21. No jasne. Da radę :)

    OdpowiedzUsuń