Powered by Jasper Roberts - Blog

7/15/2011

Pieczone ziemniaki faszerowane porem i mascarpone








Jedno z tych dań, które powstały po rozejrzeniu się w kuchni i stwierdzeniu co w niej mam i co mogę z tego zrobić. Zależnie od stanu zapasów, takie improwizowane obiady mogą wyglądać bardzo różnie, ten jednak był zdecydowanym sukcesem. Farsz, którego użyłam do ziemniaków zawierał szynkę i młode pory i oba te składniki nadały daniu charakteru. Delikatny ser mascarpone oraz prosty w przyrządzeniu sos dopełniły całość.

kg ziemniaków
2 pory
ulubiona szynka lub boczek
mała cebula
125 g mascarpone
5 łyżek śmietany 18%
starty parmezan (ilość dowolna)
szczypior (opcjonalnie)
s&p

Sos:
150g naturalnego jogurtu
łyżka sosu worcestershire
łyżeczka musztardy
2 łyżki majonezu
s&p


Ziemniaki ugotować, przekroić wzdłuż na pół i wydrążyć (dobrze sprawdza się łyżka do melonów). Na patelni usmażyć pokrojoną w drobną kostkę cebulę, pory i szynkę. Wlać śmietanę i mascarpone, doprawić wg uznania i smażyć około 10 minut. Napełnić farszem ziemniaki, posypać parmezanem i piec około 30 minut w 180 stopniach. 
Składniki sosu dokładnie wymieszać, podawać ze szczypiorkiem.


19 komentarzy:

  1. Zrobiłam się głodna jak tylko zobaczyłam pierwsze zdjęcie:)) Rewelacja! Nie może być nic lepszego od ziemniaków zapiekanych z serem:D comfort food wszechczasów

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie jedzonko:). Niby nic, niby danie bida, jak to niektórzy mówią, ale tyle smaku w nim...:)
    P.S. ja też, jak mar, zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności. Bardzo lubię takie ziemniaczki a dawno nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie! Do tego proste, szybkie i takie efektowne :D Ściskam mocno i dziękuję za ten przepis!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne zdjęcia!
    i te ziemniaki... po prostu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  6. extra propozycja,prosta i smaczna :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale zdjęcia.. rety! nie sądziłam, że tak ładnie da się obfotografowac ziemniaki :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały pomysł na posiłek i świetne zdjęcia. Bardzo miło się Twojego bloga ogląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne zdjęcia i ziemniaczki też :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne zdjęcia, takie proste ziemniaczki a takie pyszne...
    Uwielbiam Twój blog
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Madzia7/15/2011

    Prześliczne ziemniaczki!:)) Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  12. Por mi pasuje w niemal każdym daniu :-) Doskonale musi się komponować z serami zapieczone w ziemniaczkach!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super. Chyba wydrukuje sobie to zdjęcie i zjem na obiad, bo nic nie mam w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne, a u Ciebie to nawet ziemniak jest fotogeniczny! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Czuję, że były fantastyczne! Mascarpone świetnie mi pasuje do pieczonych ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
  16. gdyby nie ten por byłoby to danie stworzone dla mnie, czym moge zastąpić? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. super danie:) i pieknie sfotografowane:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szana - zastąp go ulubionym warzywem:) Myślę, że fajnie smakowałyby jakieś grzyby, np. kurki.

    OdpowiedzUsuń
  19. czy mogę się wprosić na takie ziemniaczki?!

    OdpowiedzUsuń