Powered by Jasper Roberts - Blog

7/19/2011

Tarta z lemon curd i letnimi owocami







Letnie, owocowe smaki są ostatnio w mojej kuchni wyjątkowo popularne, a tarty i quiche należą do moich ulubionych dań. Dzisiaj zrobiłam tą piękną słoneczną tartę z lemon curd.* Owoce wyglądają na niej jak klejnoty. Przepis na spód tarty pochodzi z książki Jajka M. Roux, do której wcześniej już się odwoływałam i bardzo ją polecam. Ciasto wyszło świetnie! Kruche i rozpływające się w ustach.


* Włożony do lodówki stanie się gęsty. Taka konsystencja dobrze sprawdza się w tartach. Rzadszy idealnie nadaje się  jako sos np.  do pancakesów. Lemon curd można zmieszać z kremowym serkiem, wówczas jego smak będzie delikatniejszy i mniej kwaśny.








Formę do tarty wysmarować masłem. Ciasto wyjąć z lodówki, wylepić spód i brzegi formy. Ponakłuwać widelcem. Piec przez 30 minut w 180 stopniach. Na upieczone i wystudzone ciasto wlać lemon curd i udekorować owocami.

18 komentarzy:

  1. Tarta wygląda pysznie i.. przepiękne zdjęcia Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała tarta, orzeźwiająca i kolorowa. Wygląda po prostu pięknie, nabrałam ogromnej ochoty na nią:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krem taki śliczny żółciutki, a owoce na nim wyglądają faktycznie jak królewskie klejnoty!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna, kolorowo-letnia tarta. narobiłaś mi ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne kolory, pyszne nadzienie i rewelacyjny smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. piekna tarta i stylowe zdjecia:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieki za przepis na tartę, juz od jakiegoś czasu za mną chodzi a ta Twoja wyglada bardzo apetycznie, może i ja się pokuszę i poeksperymentuję...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. odapię :))
    piękne, kolorowe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Madzia7/19/2011

    Fantastyczne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  10. cudna ta tarta :) i zdjęcia tak apetycznie wyglądają :))

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak tak tak!!! ;) Przepisy udekorowane w zdjęcia wyglądają jak dzieła sztuki! Chciałabym takie na ścianie w kuchni, byłyby piękną ozdobą w moim nowym mieszkaniu ;)! Ściskam Pat.!

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak! Smaczniuchne. Ja robiłam na wzór Nigellowy. Nie ma nic lepszego od takiej prostej tarty. Pełna owoców, pełna słońca. Po prostu bajeczna.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. No i masz: teraz nie bede mogla zasnac, bo bede myslec o tej tarcie... Przepieknie wyglada! Podejrzewam, ze smakuje jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  15. wspaniałe zdjęcia!
    och, takie smakowite.
    nie idzie się oprzec.

    OdpowiedzUsuń
  16. Do kruchego ciasta w formie tarty przekonywać mnie nie trzeba, za lemon curd też szaleję, do tego świeże, letnie owoce, można by powiedzieć, że to idealny deser :)

    OdpowiedzUsuń