Powered by Jasper Roberts - Blog

7/07/2011

Bezowy torcik z mascarpone i owocami








Ostatnio pogoda nie napawała optymizmem - po ciepłych dniach zrobiło się nagle szaro, deszczowo i zimno. W takie dni mam ochotę zrobić dla siebie coś naprawdę dobrego. Beza z owocami i kremem jest właśnie tym czymś.

Bezy:
4 białka
125 g drobnego cukru
125 g przesianego cukru pudru

Jajka ubić w misce, dodawać stopniowo cukier. Ubijać do momentu aż piana stanie się gładka i lśniąca. Posypać masę cukrem pudrem i wymieszać łyżką. Piekarnik rozgrzać do 110 stopni. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nałożyć pianę. Piec przez 10 - 15 minut, następnie wyłączyć piekarnik i zostawić bezy w środku do całkowitego wystygnięcia.*

Krem:
250 ml śmietany kremówki
250 g sera mascarpone
cukier waniliowy

porzeczki
maliny

Śmietanę ubić na sztywno, dodać mascarpone i cukier. Dobrze wymieszać. Masę wyłożyć na bezy i udekorować owocami.



* Przepis na bezy pochodzi z książki M. Roux, Jajka.

24 komentarze:

  1. Tak, to jest zdecydowanie to !
    Piękny.
    Cudny.
    Taki letni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mój boże! wygląda pieknie!!!!!!
    ale jak go przekroić :D:D??

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo, bezy piękne, ja też chcę kawałek!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie. I ten kontrast czerwieni z bielą. Kuszący i smakowity. Raz robiłam bezę , ale nie wyszła.
    Czas podjąć drugą próbę.

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Pat. rozwaliłaś mnie tym deserem! :D Piękny!! Najcudowniejszy! Chcę go teraz zaraz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie! pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. ślicznie wygląda, piękne zdjęcia (:

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha!!! uwielbiam ten krem, bezę i owoce! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczny ten twoj torcik bezowy.Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudna konstrukcja! :) Nie mogę od niej oderwać oczu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama beza nigdy mi nie smakowała... Ale w połączeniu z kwasowymi owocami baaardzo lubię ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia...po prostu obłędne!!! Aż szkoda jeść coś tak pięknego..

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja!!! Pięknie podany pyszny deser. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prezentuje się po prostu...niesamowicie. Obłędnie. Wieża pełna cudowności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Madzia7/07/2011

    Baardzo lubię bezy. Ale z mascarpone jeszcze nie jadłam! Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis! Zakochałam się w tych zdjęciach!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super zdjęcia. A za bezę z bitą śmietaną i owocami dałabym się pokroić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zdjęcia mnie powaliły...
    czysta rewelacyjność.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudo. Obłędny deser :D

    OdpowiedzUsuń