Powered by Jasper Roberts - Blog

7/25/2011

Wiśniowo-malinowe semifreddo






Semifreddo to włoski deser. Na wpół zamrożony krem z jajek i śmietany kremówki. Do mojej wersji dodałam maliny i wiśnie. Aktualna pogoda nie zachęca do tego typu deserów, ale przecież lato się jeszcze nie skończyło!

2 jajka
3 żółtka
100 g wiśni
100 g malin
pół szklanki cukru
wanilia
250 ml śmietany kremówki

Jajka, żółtka i cukier ubijać (za pomocą miksera lub trzepaczki) w misce nad gotującą się wodą. Po 5 minutach zdjąć miskę z garnka i mieszać do momentu aż masa wystygnie. Maliny i wiśnie zmiksować, dodać do masy jajecznej. Kremówkę ubić na sztywno, dodać ziarna wanilii i połączyć z masą jajeczno-owocową. Dokładnie wymieszać, wstawić do zamrażalnika na 5-6 godzin.


14 komentarzy:

  1. Witaj,
    zapraszam do mnie po wyróżnienie :)
    http://bistromama.blogspot.com/2011/07/one-lovely-blog-award-dziekuje-za.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Madzia7/25/2011

    Mmmniamm! Wygląda obłędnie!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej jakie smakowitości
    pozdrawiam
    http://kuchniaalicji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przecudownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam cały blog, od deski do deski! Jestem zachwycona! Daniami też, ale zwłaszcza zdjęciami. Masz talent! Gratuluję przepięknego i bardzo wartościowego bloga:)
    Zostaję stałym bywalcem:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie Pat. uwielbiam ;) Nigdy jeszcze nie robiłam sama semifreddo, ale z Twojego przepisu na pewno skorzystam! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy czegoś podobnego nie jadlam, muszę sprobować. wyglada wysmienicie !


    www.hellomaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. alicja7/26/2011

    Oj w taki duszny dzień jak dziś to semifreddo byłoby w sam raz. Wygląda przepięknie! Pozdrawiam gorąco:)

    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam po małe wyróżnienie:)
    http://goodcookingj.blogspot.com/2011/07/wyroznienie.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie opróżniłam szklankę koktajlu jagodowego, ale teraz widzę, że to nie było jeszcze to... ;-P ale pychotka u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A tam pogoda! Mnie latem zachęca każde danie pełne sezonowych owoców :)

    OdpowiedzUsuń