Powered by Jasper Roberts - Blog

6/20/2011

Brownies z czereśniami








Brownies to deser, który nie może się nie udać. Wilgotne, mocno czekoladowe ciasto jest łatwe w przygotowaniu i smakuje tak dobrze, że zawsze znika ze stołu w zdumiewającym tempie. W zimie robię brownies z orzechami, a w lecie z owocami. Tym razem postawiłam na czereśnie. Wykorzystywanie owoców i warzyw, na które aktualnie jest sezon, które są świeże i w szczytowej formie, jest dla mnie bardzo ważną rzeczą w gotowaniu.
100 g czekolady gorzkiej
100 g czekolady deserowej
2 łyżki ciemnego kakao
100 g mąki

3 jajka
250 g masła
200 g cukru
czereśnie


W garnku o grubym dnie lub w kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę. Odstawić do wystygnięcia. W misce za pomocą miksera utrzeć miękkie masło z cukrem, wbić jajka, dodać czekoladę, i kakao, wsypać mąkę, wymieszać. Masę wylać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu ułożyć wydrylowane czereśnie. Piec w 180 stopniach przez 30-40 minut.

26 komentarzy:

  1. Piękne ciasto. Zabieram kawałek i znikam. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak znakomicie, że zaraz idę do sklepu po składniki i upiekę podobne cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ho, ho!
    ależ smakowicie wyglądają na tych zdjęciach ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. No to teraz mnie zalatwilas: bede myslec o brownies z czeresniami przez caly dzien. Wygladaja rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż brak mi słów.
    Mmmm.... niebo w gębie ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wiem co dziś zrobię! Właśnie szukałam jakiegoś fajnego ciasta z czereśniami. Dziękuję za inspirację ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. te minimalistyczne zdjęcia mnie zachwycają. i te czereśniowe kropki w cieście.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne ! U mnie tydzień temu gościł brownies z czereśniami. Niestety został za późno wyjęty i lekko się nadpalił , jednak zaintersowanym i tak smakowało.
    Spróbuję z Twojego przepisu.
    Pozdrawiam pomidorowo
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, wakacyjna wersja brownies :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a zdjęcia tez super, lekkie i nieprzeładowane, pzr

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniałe ciasto.
    z góry wygląda jak poduszka z naszytymi (uroczymi) guziczkami!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy6/20/2011

    Och nie ! A gdzie piękna grafika w tytule bloga ? Składam petycję o jej powrót - to ona mnie tu przywiodła :-) !!!
    A ciasto jak zwykle bajeczne...mmmmmmm pycha.

    A.

    OdpowiedzUsuń
  13. super ciasto! super zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A. - petycje nie będą uwzględniane! ;) Od czasu do czasu trzeba coś zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, dwa przepyszne składniki: czekolada i czereśnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. E tam, każda zmiana jest dobra :D Tak też fajnie!
    A czereśniowe brownies...niech ja tylko dorwę czereśnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem zakochana w twoim cieście:))) patrzę sobie i aż mi się tak miło robi:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. z czereśniami wygląda zabójczo

    OdpowiedzUsuń
  19. o jakie cudne peonie, i zjadłabym taki wypiek chętnie, wygląda jak polka dot :)))
    Pozdrawiam, miłego pierwszego dnia lata!!
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. urocze brownies! czereśnie na salony :) tez lubię piec w rytmie natury :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wygląda. Uwielbiam brownies, więc chętnie zjadłabym kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy6/22/2011

    fajne ciasto i super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  23. o mamo, jaki cudny blog, i to brownie, och mniam!

    OdpowiedzUsuń