Powered by Jasper Roberts - Blog

2/25/2011

Grillowany łosoś








Ryby są zdrowe i wiedzą o tym wszyscy. Smakują przy tym świetnie, szczególnie dobrze ugrillowane, jak bohater dzisiejszego posta. Przygotowany w ten sposób łosoś ma piękny kolor, a marynata z sosu sojowego, cytryny, świeżego imbiru, czosnku i miodu doskonale wzbogaca jego smak i aromat. Do dopełnienia dania idealnie nadała się sałata rzymska z sosem.


Marynata:
3 łyżki oliwy

łyżka sosu sojowego
łyżeczka miodu

4 łyżki soku z cytryny

świeży imbir pokrojony w drobną kostkę
p&s


filet z łososia


dowolna sałata
sos: oliwa+cytryna+musztarda+miód



Łososia umyć, wyjąć ości jeśli są. Połączyć składniki marynaty, włożyć do niej rybę i zostawić na godzinę. Smażyć na patelni grillowej około 10 minut z każdej strony.





12 komentarzy:

  1. przeapetyczne te foty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i mnie się te foty podobają.
    i zazdroszczę takiego aromatycznego obiadu.

    OdpowiedzUsuń
  3. cudownie wygląda, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łosoś to jedna z moich ulubionych rybek i bardzo spodobała mi się Twoja odświeżająca imbirowa marynata! Czekać aż się zacznie sezon grillowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łososia to ja mogłabym codziennie zjadać :) A marynatę na pewno wypróbuję - zapowiada się kapitalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Alez apetycznie wyglada! Ja tez jestem wielka fanka ryb.

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem oczarowana pierwszym zdjęciem, Pat. brakuje mi jeszcze szumy letnich fal i błękitnego nieba z puchatymi białymi obłoczkami... a łosoś? łosoś zapowiada się rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy2/25/2011

    nowy aparat;)?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne zdjęcia, Pat! Wygląda bardzo apetycznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łosoś z cytryną to prawdziwa uczta. Danie proste, podane z sałatą eleganckie i zdrowe. Ah, ta zieleń sałaty...

    W lecie strasznie zepsułam łososia - zrobiłam w marynowo-miodowej marynacie. Był naprawdę okropny.

    OdpowiedzUsuń