Powered by Jasper Roberts - Blog

2/15/2011

Tiramisu z Baileys'em







Znany włoski deser z drobnymi zmianami. Surowe jajka (z tradycyjnego przepisu) pominęłam i dodałam zamiast nich śmietanę kremówkę. Nie ma tiramisu bez odrobiny alkoholu, a w tej roli świetnie sprawdził się likier Baileys.


4 łyżki mocnej kawy rozpuszczalnej
200 ml likieru Baileys
400 g biszkoptów
50 g cukru
500g mascarpone
250 ml śmietany 30%
kilka łyżek gorzkiego kakao



Kawę wsypać do głębokiego talerza lub miski, zalać szklanką gorącej wody, dodać połowę cukru. Gdy wystygnie wlać likier, wymieszać. Kremówkę ubić na sztywno, dodać mascarpone i resztę cukru. Biszkopty maczać w kawie i układać na dnie formy lub pucharków, następnie nałożyć warstwę kremu i posypać kakao. Powtórzyć czynność i włożyć deser do lodówki. Przed podaniem posypać powierzchnię tiramisu kakao w proszku, przecierając je przez sitko.

14 komentarzy:

  1. Przeuroczy deser. Z chęcią sama bym zjadła taki. Cóż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja lubie tiramisu! Zwykle robie z marsala, ale podejrzewam, ze z Baileysem tez jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pysznie, i jeszcze ten Baileys, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czemu jeszcze nie spróbowałam tiramisu z Baileys? przecież pasują idealnie... Pyszne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne zdjecia i jeszcze pyszniejszy deser:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak mnie to cieszy, gdy widzę przepis na tiramisu bez jajek :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te minimalistyczne zdjęcia! :) Serdecznie zapraszamy do podzielenia się talentem fotograficznym na naszym nowym portalu kulinarno -fotograficznym http://wykrywacz-smaku.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. niebywale czarujące.
    pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  10. I co ja mam napisać - uwielbiam kawę, uwielbiam kakao, uwielbiam baileys'a - wiem więc, że uwielbiam Twoje tiramisu ... piękne tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale nabrałam ochoty na tiramisu...

    OdpowiedzUsuń