Powered by Jasper Roberts - Blog

2/22/2011

Bułeczki orkiszowe




Przygotowywanie własnego pieczywa to jedna z najbardziej satysfakcjonujących czynności kulinarnych. Bogaty w witaminy A, E i D oraz wiele innych cennych składników orkisz to świetna podstawa dla zdrowych, domowych bułek. Robi się je bardzo prosto ponieważ szczęśliwie unikamy przygotowywania zakwasu i związanego z tym strasznego pain in the ass. Smak i zapach samodzielnie przygotowanego pieczywa jest nie do porównania z niczym innym.

500g mąki orkiszowej*
30g drożdży
łyżeczka cukru
woda
sól
ziarna sezamu (opcjonalnie)
jajko



Drożdże wymieszać z cukrem i łyżką mąki, zalać połową szklanki ciepłej wody, odstawić w ciepłe miejsce aby wyrosły. Do miski wsypać mąkę, dodać sól, drożdże i 3/4 szklanki ciepłej wody. Zagnieść ciasto. Przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu. Gdy ciasto podwoi objętość uformować bułeczki, ułożyć na natłuszczonej formie do pieczenie, posmarować rozmąconym jajkiem i posypać ziarnami sezamu. Piec 15-20 min w 200 stopniach.

*można użyć mąki razowej lub pszennej



9 komentarzy:

  1. hahaha pain in the ass, indeed...
    ja długo piekłam chleb na zakwasie podarowanym, ale i tak kosztowało mnie to mnóstwo stresu:P
    bułeczki wyglądają super! chyba czas przerzucić się na pieczywo lżejszego kalibru;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam zakwasowce uwielbiam i nawet dlugotrwaly proces ich wyrastania zupelnie mi nie przeszkadza. Co nie znaczy, ze od czasu do czasu nie nabieram chetki na mala drozdzowa odmiane. Te buleczki wygladaja wlasnie jak idealna odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetyczne te babeczki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają kusząco. Ja dziś będę piekła chleb. Cóż, takie to już zwyczaj. Twoje bułeczki są doprawdy przepyszne. A na dodatek zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne bułeczki! Wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. takk.. jest jakaś magia w domowym pieczywie.

    OdpowiedzUsuń
  7. orkiszowe bułeczki, mniam! narobiłaś mi na nie smaka, tym bardziej że mąka orkiszowa w domowych zapasach jest :)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  8. chciałabym je jutro upiec, ale muszę wiedzieć ile bułeczek wyjdzie mniej więcej z podanych składników?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy3/16/2014

    bułeczki smaczne, ale wyszły bardzo twarde :/

    OdpowiedzUsuń