Powered by Jasper Roberts - Blog

8/23/2010

Kanapka Marthy Stewart



Ostatnio oglądałam program Marthy Stewart. Nie rozumiem wprawdzie jej fenomenu, ale trzeba przyznać, że czasem uda jej się zaprezentować ciekawy przepis. Tym razem zaprosiła kilku szefów nowojorskich knajp, słynących z fancy kanapek. Szczególnie spodobał mi się przepis na bajgla z musem z wątróbki. W oryginalnym przepisie dodaje się jeszcze jajko ugotowane na twardo, ja uważam, że jest zbędne. Tych, którzy nie lubią podrobów śpieszę zapewnić, że mus ten wcale nie smakuje jak wątróbka. W smaku przypomina kremowy pasztet. Jeśli uda się komuś znaleźć bajgla a nie jak w moim przypadku obwarzanka (to naprawdę nie jest to samo), to zje kanapkę rodem z russ & daughters przy 179 East Houston Street!

pół kg wątróbki drobiowej
3 czerwone cebule
ocet balsamiczny
sól, pieprz
obwarzanek
ogórki konserwowe


Wątróbkę usmażyć na patelni, posolić i wlać kilka łyżek octu balsamicznego. Dusić przez 15 minut. Przełożyć do blendera i zmielić na mus. Na tej samej patelni usmażyć cebulę pociętą w kostkę. Dodać ją do musu. Doprawić solą i pieprzem, wymieszać. Powstałą pastą posmarować obwarzanka i dodać pokrojone w plastry ogórki konserwowe.

2 komentarze:

  1. Mimo, że nie lubię wątróbki (chociaż Twoje zapewnienia trochę mnie przekonały) wygląda to bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja podobnie robie watrobke, tylko jej nie miksuje potem. Lubie tez dodac do niej porto.

    OdpowiedzUsuń