Powered by Jasper Roberts - Blog

7/05/2012

Krewetki z makaronem soba, pomidorami i chilli






To jeden z moich ulubionych przepisów. Czas przygotowania tej potrawy wynosi jakieś piętnaście minut, jest  zdrowa i prosta. Chilli, kolendra i pomidory podkręcają smak krewetek. Ja uwielbiam makaron, więc naturalnie posłużył on jako dodatek.

świeże krewetki tygrysie
papryczka chilli
pół pęczka kolendry
około 1 cm świeżego imbiru
2 łyżki sosu sojowego
mała czerwona cebula
ząbek czosnku
2 średniej wielkości pomidory
łyżka keczupu
łyżeczka cukru brązowego
makaron soba*

Na rozgrzaną patelnię lub wok wlać olej, wrzucić krewetki i pokrojona w kostkę cebulę. Smażyć do momentu aż krewetki nabiorą różowego koloru. Wlać sos sojowy, pokrojone drobno chilli i imbir. Dodać pomidory i dusić około 10-15 minut aż pomidory rozpadną się i powstanie sos. Doprawić cukrem, solą i keczupem. Podawać z makaronem lub jeśli wolicie ryżem/grzankami.




lub inny ulubiony makaron

5 komentarzy:

  1. Doskonałe i co najważniejsze szybkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super danie i jak pisze Kamila szybkie:)
    Tylko skąd wziąć świeże krewetki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja świeże owoce morza kupuję w supermarketach, zazwyczaj w czwartki są dostawy. Możesz też użyć mrożonych, nic się przecież nie stanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raz w życiu jadłam krewetki i smakowały mi bardzo. Przyznaję, że nie umiem się z nimi obchodzić. W teorii wiem jakie powinny być, ale zupełnie nie współgra to z praktyką.
    Po prostu chyba jestem prosta.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Madzia7/06/2012

    Super zdjęcia! Uwielbiam owoce morza!:))
    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń