Powered by Jasper Roberts - Blog

12/12/2010

Tarta z nadzieniem makowym





Święta już niedługo, więc dzisiaj postanowiłam przedstawić przepis na pyszną świąteczną tartę z makiem. Migdały, orzechy, skórka pomarańczowa oraz wanilia sprawiają, że świetnie pasuje ona do wigilijnego menu, a odpowiednio udekorowana będzie na pewno wyróżniać się wśród innych dań na stole. Przygotowanie jej również nie jest skomplikowane i nie zajmuje dużo czasu.

kruche ciasto (tutaj)
puszka masy makowej
płatki migdałowe
skórka pomarańczowa
rodzynki
orzechy pecan
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżki amaretto (opcjonalnie)

W misce wymieszać mak, bakalie, cukier waniliowy i alkohol. Spód i brzegi formy do tarty wyłożyć ciastem, zostawiając trochę na wierzch. Nakłuć ciasto widelcem, podpiekać przez 15 min w 180 stopniach. W tym czasie rozwałkować resztę ciasta, wyciąć ulubione kształty. Na podpieczony spód wyłożyć masę makową i resztę ciasta. Piec jeszcze około godziny.

7 komentarzy:

  1. patrzę, patrzę i napatrzeć się nie mogę. dzieło sztuki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda. na święta jak znalazł. widzę, że nie tylko ja lubuję się w gadżetach z ikei :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja uwielbiam mak!!!a te gadzeciki sa faktycznie sliczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka śliczna, i jeszcze mój ulubiony ŁoSiek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałam napisać piękna tarta, ale chyba powinna być bardziej smaczna niż ładna...
    Ale nic nie poradzę na to, że jestem porażona tym łosiem i cały czas chcę takiego zdobyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. apetyczna i prześliczna!

    OdpowiedzUsuń