Powered by Jasper Roberts - Blog

12/20/2010

Corn dog




Corn dog to amerykański fast food z lat dwudziestych XX wieku, popularny do dziś. Chociaż występuje w wielu wariacjach, definiując corn doga najprościej jak się da można powiedzieć, że to po prostu parówka w cieście z mąki kukurydzianej (najczęściej serwowana na patyku). Urzekająco prosta w wykonaniu, jedzona z musztardą czy ulubionymi sosami jest to szybka i smaczna przekąska.


4 parówki
pół szklanki mąki kukurydzianej

1/4 szklanki mąki zwykłej

jajko
pół szklanki mleka lub maślanki

pół łyżeczki proszku do pieczenia
sól, chili

olej

keczup, musztarda



Usmażyć parówki na patelni. Odstawić aby wystygły. W między czasie przygotować ciasto, wymieszać w misce mąkę kukurydzianą i pszenną, proszek do pieczenia, sól, chili, wbić jajko, i dodać mleko, dobrze wymieszać. Zanurzyć w masie parówki i smażyć na dobrze rozgrzanym głębokim oleju, około minuty (aż ciasto nabierze brązowego koloru). Nadziać parówki na patyczki i maczać w keczupie lub musztardzie.

7 komentarzy:

  1. Mój Połówek pokochałby to danie! Przyznam, że nigdy nie jadłam corn doga. Na pewno wypróbuję w Karnawale :D
    pozdrawiam przedświątecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo podoba mi się forma.

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś podobne:) tylko ciasto troszkę spływało podczas smażenia..

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm.. ej! to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. o! nigdy o tym nie słyszałam. DO wypróbowania!

    Ania

    OdpowiedzUsuń