Powered by Jasper Roberts - Blog

9/12/2011

Tagliatelle z kurkami i parmezanem











Bardzo lubię grzyby. Kiedy byłam mała, chodziłam zbierać je z moim dziadkiem i nadal miło to wspominam. Kurki* (oficjalna nazwa "pieprznik jadalny") pojawiły się już jakiś czas temu, ale dopiero teraz trafiły na mojego bloga. Delikatne w smaku, wspaniale łączą się z cebulą, śmietaną i ziołami. Sam przepis jest bardzo prosty, a danie wyjątkowo smaczne.


Kurki umyć, pokroić i podsmażyć z cebulą na oliwie. Dodać śmietanę i czosnek. Doprawić solą, pieprzem i ziołami. Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu i połączyć z sosem. Posypać startym parmezanem.


* Swoją drogą, jeśli wiecie skąd wzięła się ta nazwa, napiszcie o tym w komentarzach!




13 komentarzy:

  1. Ech, zjadlabym takiego makaronu. A o kurki trudno tutaj, niestety...
    A skad sie wziela zwyczajowa nazwa tych grzybow? Nie mam pojecia, ale chetnie sie dowiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. makaron i kurki uwielbiamy, ostatnio robiłam i bardzo nam smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh cudo... I jak zawsze zachycajace zdjecia.. :)

    pozdrawiam cieplo!
    :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne pyszne połączenie, które nigdy mi się nie znudzi. Kurki to jedne z moich ulubionych grzybów, choćby dlatego, że trudno je pomylić z innymi;) I są pyszne, zwłaszcza w takim wydaniu, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam wygrzebałem kilkanaście kurek w niedzielę.
    W domu zamiast tagliatelle była smażona polenta.

    Świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Madzia9/12/2011

    Prezentuje się cudownie. Zjadłabym w mgnieniu oka!:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurki z parmezanem to musi być uczta dla zmysłów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś co uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Po takim daniu nic więcej do szczęścia nie potrzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pychota, i jeszcze jak pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  11. makaron taki aromatyczny.. kurki najpyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj to sobie przyrządziłem, bardzo smaczne!!

    OdpowiedzUsuń