Powered by Jasper Roberts - Blog

1/24/2011

Czekoladowe pancakesy







Na temat klasycznych pancakesów już było... Teraz ich trochę inna wersja. Z pysznym sosem czekoladowym, nadającym się nie tylko do amerykańskich naleśników.

szklanka mąki
pół łyżeczki sody i proszku do pieczenia
2 łyżki cukru

1,5 szklanki maślanki

2 łyżki ciemnego kakao

jajko

2 łyżki roztopionego masła

Sos:
pół tabliczki czekolady deserowej lub gorzkiej

łyżeczka miodu

2 łyżki kakao
1/4 szklanki wody



Wymieszać suche składniki. W drugim naczyniu połączyć maślankę, jajko i masło. Wymieszać ze składnikami suchymi i odstawić ciasto na godzinę. Patelnię smarować odrobiną masła i smażyć placki z obu stron. Sos: Do garnka o grubym dnie wlać wodę, dodać kakao, doprowadzić do wrzenia, wrzucić czekoladę, gdy się rozpuści dodać miód, wymieszać i polewać bez umiaru.

18 komentarzy:

  1. Jakie apetyczne zdjecia... Takie pancakes musza byc doskonale na zimowe sniadanie. To zdecydowanie cos dla takiego lasucha jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! I zdjęcia i pancakes! Oczarowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę zrobić pancakesy. Przyznam się, że jeszcze nie miałam okazji przygotować ani tradycyjnych, ani czekoladowych. Te wyglądają tak pysznie, że się skuszę :) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. aż się chce zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to zdjęcie z kubkiem jest świetne. cudowne smaki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. az sie oblizuje na widok Twoich zdjec:) pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne! Coś muszę zrobić na wieczór, jak mój Pan wróci z pracy.. kurczę a bułeczki mi się przejadły.. co ,mi tam, wrzucę na zakładkę:):)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne zdjęcie tego rondelka... urzekło mnie.
    pacakes wyborne. rewelacyjne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe! Uwielbiam tak mocno czekoladowe akcenty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy1/24/2011

    Absolutnie pyszna śniadaniowa rozpusta. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. umarłam...tak to pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie najbardziej urzekł mały królik, rozkosznie wyglądający ze swego kubeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O Bosz, są obłędne.
    Mam ochotę nawet w tej chwili pójść i nasmażyć sobie takich rozpustnych placków...!

    OdpowiedzUsuń
  14. patrzę i aż mam ochotę mlasnąć z zachwytu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe. Po takich naleśnikach cały dzień jest piękny

    OdpowiedzUsuń
  16. mniaam, jaki cudowny piesek wystaje z tego kubaska.

    OdpowiedzUsuń