Powered by Jasper Roberts - Blog

1/02/2011

Minestrone




Ta zupa to chyba noworoczny strzał w dziesiątkę. Oto cztery powody dla, których warto ją ugotować. Primo - przygotowanie jej zajmuje 20 minut, secundo - wygląd, tertio - można użyć dowolnych warzyw lub dodać pesto, quatro - jeśli ktoś tak jak ja ma dosyć dojadania świątecznych resztek, pieczonych schabów, bigosu i buraków to właśnie zupa dla niego.

kawałek wędzonego boczku
2 marchewki

puszka dowolnej fasoli

pomidory w puszce lub przecier
brukselka

drobny makaron (np.
stelline, ditalini)
parmezan

świeża bazylia (suszoną nawet sobie głowy nie zawracajcie)

sól


W garnku na oliwie podsmażyć boczek, dodać pół litra wody, wrzucić marchewkę, dodać pomidory, gotować 10 minut. Wrzucić brukselkę, fasolę i makaron. Gotować do czasu aż warzywa będą miękkie. Na koniec posypać bazylią i parmezanem.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam bazylię i jak patrzę na Twoją zupkę, to aż się oblizuję :) A boczek z pewnością dodaje jej wspaniałego aromatu.

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez te wszystkie sylwestrowe przekąski tęskni mi się za miseczką zupki. Twoja wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Minestrone kojarzy mi sie glownie z latem, ale ta twoja brukselkowo- fasolowa tez piekna. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiałam się kiedyś czy minestrone to taki trochę odpowiednik naszej jarzynowej, ale uznałam że to niezbyt trafne porównanie :P
    Szczególnie jak widzę takie cudo jak Twoja!

    OdpowiedzUsuń
  5. minestrone... lubię tę zupę za prostotę i smak.
    a jednocześnie za to, że można do niej wrzucic wszystko ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam minestrone! Jest niezwykle kolorowa i jakże zdrowa. Racje....tylko ze świeżą bazylią :) Pozdrawiam w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbowałam Twój przepis z małą modyfikacją - zamiast brukselki, z którą mi nie po drodze, dodałam brokuły. Zupa wyszła świetnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta zupa jest na górze mojej listy potraw do ugotowania, aż mi już ślinka cieknie!
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń