Powered by Jasper Roberts - Blog

11/11/2010

Pieczone żeberka z goździkami


Czas na mięso! Dzisiaj przygotowałam pieczone żeberka. Nie pamiętam skąd wzięłam przepis na tą cudną marynatę, możliwe ze ewoluował aż w końcu uzyskał TĘ ostateczną wersję. Marynata, to kompozycja dość egzotyczna - pomieszanie smaków orientalnych z europejskimi. Sos sojowy, miód, imbir i goździki oraz angielski sos stołowy (HP Sauce) w połączeniu okazały się bardzo ciekawą w smaku mieszanką kulinarną.

1,5 kg żeberek
2 łyżki miodu

5 łyżek sosu sojowego
3 łyżki sosu HP

5 goździków
łyżeczka mielonego imbiru
sól

Połączyć składniki marynaty, zalać nią pokrojone żeberka i dobrze wymieszać. Marynować 3-4 godziny. Piec 1,5 godziny w 190 stopniach.

7 komentarzy:

  1. o, bardzo intrygujące i jestem pewna, że pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. w miodzie. och.
    rarytasy!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawi mnie skład sosu HP ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny, korzenny przepis. Zobacz żeberka u mnie: http://domekzpiernika.blox.pl/2010/11/Ostre-zeberka-na-slodko-kwasno-prawie-Nigelli.html

    OdpowiedzUsuń
  5. mój M. uwielbia żeberka, ale z goździkami jeszcze nigdy nie próbowałam, a brzmi interesująco

    OdpowiedzUsuń
  6. Fanką żeberek może i nie jestem - ale w takiej odmienionej wersji...

    OdpowiedzUsuń
  7. żeberka - pychotka :)
    szczególnie grillowane
    http://www.zgrilla.pl/category/wieprzowina-z-grilla/zeberka-z-grilla/
    ciekawa jestem goździkowych ;)

    OdpowiedzUsuń