Powered by Jasper Roberts - Blog

11/17/2010

Bruschetta z pieczonymi pomidorami koktajlowymi



Najprostsze w przyrządzeniu dania są często tym, co w światowej kuchni najlepsze i najdłużej popularne. Tradycyjna włoska bruschetta powstała w XV wieku i jest równie banalna w przygotowaniu jak smaczna. Wystarczy chleb (najlepiej czerstwy), oliwa, czosnek i dowolnie wybrane dodatki (ja użyłam pomidorów i rukoli).

kromki chleba
oliwa

ząbek czosnku

pomidory koktajlowe

rukola

bazylia

sól

Pomidory umyć, polać oliwą, posypać solą i bazylią, piec w 200 stopniach przez pół h. Chleb usmażyć na oliwie, przekroić ząbek czosnku i natrzeć nim pieczywo.

6 komentarzy:

  1. cudnie wyglądają takie zapieczone pomidorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wygląda, apetycznie i od razu zjadłabym kilka takich cudownych grzanek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy11/19/2010

    Bardzo apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. mój ulubiony przepisowy klasyk. proste a pyszne. super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. "Włoski Chłop"6/23/2011

    Kiedy autorka tego bloga zrobiła mi kiedyś bruschette to czułem się jak ubogi włoski chłop, żyjący w zgodzie z naturą i jedzący same najlepsze, proste rzeczy które ma do zaoferowania. Od tamtego czasu nieustannie sam przygotowuję swoje bruschetty, jednak moje braki w talentach kulinarnych nie pozwalają mi się już zbliżyć do tego pierwszego, głębokiego kulinarnego przeżycia?:,-(

    OdpowiedzUsuń