Powered by Jasper Roberts - Blog

11/12/2010

Imbirowe guziki




W niedawnym poście wspomniałam o swojej niechęci do wycinania ciastek i alternatywie dla tego żmudnego procesu, którą zdecydowanie preferuję. Dzisiejszy przepis również korzysta z tej prostszej i przyjemniejszej metody robienia ciastek. Imbirowo-cynamonowe ciasteczka robi się szybko i łatwo. Zostaje nam dużo czasu chociażby po to, aby nadać im interesujący wygląd. Ja, poniesiona przypływem wolnego czasu (którego ostatnio mało), zrobiłam ze swoich całkiem estetyczne "guziki".

5 łyżek miękkiego masła

szklanka brązowego cukru

1,5 szklanki mąki

jajko

2 łyżeczki imbiru

łyżeczka cynamonu
pół łyżeczki goździków

ćwierć łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta soli



Za pomocą miksera wymieszać masło i cukier, dodać jajko, mąkę i przyprawy. Przełożyć na folię, uformować wałek i włożyć na 2 godz do lodówki lub na godzinę do zamrażalnika. Po upływie tego czasu, wyjąć ciasto, kroić nożem plastry grubości około pół cm. Piec 8-10 minut w 190 stopniach. Ciastka po wyjęciu z piekarnika są miękkie, dzięki czemu łatwo wyciąć im dziury i przerobić na guziki.

15 komentarzy:

  1. Jadłem dziś "guziki" autorki bloga i są wyśmienite. Imbirowo-cynamonowy smak jest doskonały na zimne i deszczowe dni, a kształt guzików sprawia, że można je skutecznie ukryć (między guzikami, oczywiście) przed głodnymi współlokatorami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne! Takich guzików jeszcze nie jadłam:)
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite! szkoda je zjadać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyszyłabym sobie do brzuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniały pomysł z tymi guzikami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sympatyczne te guziczki, mozna by je nanizac na sznureczek i zrobic komus maly upominek ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczny pomysł na ciasteczka, zdjęcia bardzo ładne

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pomysłowe, bardzo, bardzo mi się podobają te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia! :D:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Patrycja, a zrobisz mi takie na choinke? Super ciasteczka, na pewno przepyszne, mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń
  11. No ba! I pierniczki też Ci zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń