Powered by Jasper Roberts - Blog

8/06/2011

Drożdżowe tosty ze śliwkami, miodem i tymiankiem




Tostoracuchy, ew. tostociasto. Obie te nazwy dobrze oddają charakter dzisiejszego dania. Podobne do grzanek francuskich, ale zrobione z ciasta drożdżowego zamiast chleba, tosty te przypominają w smaku racuchy. Są bardzo słodkie, dlatego żeby "stonować" trochę ich smak użyłam dobrego śliwkowego sosu.
Nie trzeba koniecznie wykorzystywać ciasta drożdżowego - danie będzie równie dobre jeśli użyjecie chałki lub starego pieczywa.

ciasto drożdżowe (lub chałka/pieczywo)
2 jajka
łyżka cukru waniliowego
3 łyżki mleka

Jajka wbić do głębokiego talerza, wlać mleko i wsypać cukier waniliowy. Dokładnie wymieszać/roztrzepać. Pokroić ciasto i zanurzać w masie jajecznej. Na patelni rozgrzać masło i smażyć z dwóch stron aż staną się złocisto-brązowe. Podawać ze śliwkami. 



15 komentarzy:

  1. Z tych dwóch nazw to "tostociasto" chyba jednak podoba mi się bardziej! Bardzo fajny pomysł, wygląda na bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczęłam się zastanawiać czy nie zrezygnować z pomysłu zrobienia dziś zwykłego drożdżowego ze śliwkami na rzecz śliwek miodu i tymianku - brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na wykorzystanie resztek ciasta drożdżowego które już wyschło i nie ma co z nim zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba zaraz zjem monitor ;) Świetne są :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Noo, takie tosty kojarzą mi się z dzieciństwem - gdy miałam 12 lat przychodziłam do koleżanki i smażyłyśmy sobie 'chleb w jajku' :D

    A połączenie śliwek z tymiankiem koniecznie muszę wypróbować!
    Wszystko wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tostoracuchy bardzo mi się podobają :) Kiedyś robiłam tosty francuskie z chlebka bananowego i byłam bardzo zadowolona z efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszny pomysl na weekendowe sniadanie! Bardzo lubie tosty francuskie na slodko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie wyciągnęłam drożdżowe z piekarnika, tylko tymianku w nim brak, ale za późno przeczytałam tego psota ;-P

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba oszaleję...
    obłędnie! pysznie! i słodko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszny pomysł :)!! Wyglądają wspaniale i kolejny raz chwale cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Madzia8/07/2011

    Bardzo oryginalny pomysł!:) Podoba mi się, łatwo wyobrazić sobie ten racuchowy smak. Z tym śliwkowym sosem to muszą być pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  12. rajutku, wyglądają przepysznie, te śliwy!!! ach, piękne zdjęcia.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy8/09/2011

    Super przepis, dzięki!
    W zamian chciałabym zaprosić do zapoznania się z moimi przepisami - www.brazylijskie.com.pl
    nie ma ich wiele bo dopiero zaczęłam, ale mam nadzieję, że się spodoba
    pozdrawiam i czekam na kolejne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tostoracuchy, tak tego jeszcze nie nazywałam :) Bardzo fajne "drewniane" zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń