Powered by Jasper Roberts - Blog

1/17/2013

Zapiekanka z makaronem, szpinakiem i migdałami







Czasem żeby przyrządzić smaczny obiad naprawdę nie potrzeba wiele. Jestem wielką fanką makaronu ze świeżym szpinakiem, ale miałam ochotę przygotować go trochę inaczej. Zapiekanka zawsze kojarzyła mi się z leniwym daniem, pozwalającym na dużą dowolność, i tak samo jest z tą dzisiejszą. Śmiało można do niej użyć dowolnych serów, jakie tylko macie pod ręką i dodać własnych ulubionych przypraw.


300 g makaronu (ja użyłam penne)
100 g sera pleśniowego typu lazur
250 g sera ricotta
1/2 szklanki startego parmezanu
szklanka gęstego jogurtu
1/2 szklanki śmietany kremówki
250 g świeżego szpinaku
100 g płatków migdałowych
ząbek czosnku
s&p

Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu. Do garnka wlać śmietanę, jogurt, wrzucić sery, mieszać do momentu aż sery się roztopią. Dodać czosnek i doprawić solą i pieprzem. Formę do zapiekania wysmarować oliwą, wrzucić makaron i zalać sosem. Dodać szpinak, wymieszać. Na wierzch posypać płatki migdałowe. Piec w 180 stopniach przez 40 minut.


15 komentarzy:

  1. pyszne połączenie i wspaniałe fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie, przepis zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem absolutnie zachwycona. Szczególnie, ze kocham szpinak wielka miłością. Miłością gorącą i nieprzebraną. Z radością oglądam Twoje zdjęcia. Mam nadzieję, że przepis kiedyś wypróbuję. :-) Pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię zapiekanki makaronowe, a także szpinak i migdały, więc czuję, że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam szpinak, a z makaronem to już w ogóle cudowne zestawienie i jeszcze te migdały i różnorodność serów... czuję, że ta zapiekanka byłaby dla mnie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moge sie wprosic na taka zapiekanke? Zachwycajace zdjecia i wspaniale smaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Boska zapiekanka! Śliczne , smaczne zdjęcia,
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szpinak i migdały to musiało się udać. Pięknie.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  9. już wiem co będę jutro jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego połączenia nic nie zastąpi! A skoro dodałaś jeszcze element chrupki to wszystko łącznie wypada szałowo, ja migdały, orzechy lub pestki sypię niemal do wszystkiego - lubię taką grę faktur. Serdecznie pozdrawiam i musisz wiedzieć, że regularnie zajadam się Twoimi zdjęciami...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. cudne zdjęcia! i świetny przepis. Gratuluję i zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. www.widelce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. takie połączenie smaków musi być rewelacyjne...bardzo lubię i makaron i szpinak. pięknie tu u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam szpinak, uwielbiam te zdjęcia, ten talerz i cały skład tego dania, zapewne nie oderwałabym się od tej zapiekanki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasem takie danie to jedyna rzecz na jaką mam ochotę po długim dniu. Szybko, pysznie i z efektem:) Super pomysł na migdały muszą w tym daniu mocno przełamywać stereotypy. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo, to danie jest stworzone dla mojego podniebienia! Pyszne;)

    OdpowiedzUsuń