Powered by Jasper Roberts - Blog

12/01/2012

Churros (meksykańskie ciasteczka) z solonym karmelem








Hola! Stwierdziłam, że zanim zacznie się grudzień i wszyscy zaczniemy myśleć o świątecznych daniach*, warto odnowić znajomość z moim ulubionym hiszpańskim wypiekiem. Churros są naprawdę genialne w swojej prostocie, smakują trochę jak donaty, a są przy tym bardziej puszyste. W zasadzie nie wymagają wielu dodatków, ale z dobrym sosem (lub czekoladą) są o wiele bardziej kuszące. Ja przygotowałam je ze słonym, karmelowym sosem.


* W zasadzie, dzięki cynamonowi, kardamonowi i gałce muszkatołowej, churros wcale nie odstawałyby tak bardzo od świątecznego menu. Jeśli będą Wam smakować, być może warto przyrządzić je znów za parę tygodni.


10 komentarzy:

  1. jestem zauroczona komunikacją wizualną twoich zdjęć- coś nieziemskiego! W dodatku nie czytając przepisu wiem, że chce to zrobić natychmiast :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co tam swiateczne dania, ja wole churros. A z takim dodatkiem... Rozplywam sie na sama mysl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak! ależ mnie ochota naszła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z solonym karmelem musi smakować wybornie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy12/02/2012

    Mam pytanie, ile babeczek wyjdzie z tego przepisu (http://loveaffaironaplate.blogspot.com/2012/03/lava-cakes-i-berlin.html#comment-form) jakbym robiła w takich kokilkach (9cm średnicy) http://shyfull.blox.pl/resource/P1030467772.JPG

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja robiłam wyszło 6, ale miałam inne foremki. Myślę, że w tych foremkach wyjdzie ich około 8.

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam, kurcze teraz nie będe mogła przestać o nich myśleć:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawy a jednocześnie prosty przepis:) super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Alez smaczny przepis, lubię takie , oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń