Powered by Jasper Roberts - Blog

3/13/2012

Pad Thai z krewetkami i tofu







Niedawno miałam przyjemność brać udział w warsztatach prowadzonych przez Artura Grajbera, szefa kuchni warszawskiego hotelu Sheraton. Jestem z nich bardzo zadowolona - były kształcące, gotowanie przebiegało w bardzo fajnej atmosferze, a na zakończenie otrzymałam książkę "Kuchnia Szefów":)

Warsztaty dotyczyły kuchni orientalnej i jednym z przygotowywanych przez nas dań było właśnie takie pad thai. Wszystkim, którzy lubią tajskie smaki przepis gorąco polecam - danie nie jest bardzo skomplikowane, a smakuje i prezentuje się znakomicie.


20 sztuk surowych krewetek
250 g makaronu ryżowego
3 jajka
100 g słonych orzechów
kiełki sojowe
szczypiorek 
kolendra
tofu (usmażone)
sos ostrygowy 2 łyżki

Przygotować sos: keczup, odrobinę wody i cukier gotować na wolnym ogniu około 20 minut, często mieszając. Pod koniec gotowania dodać sos sojowy.
Na rozgrzany olej wlać roztrzepane jajka, dodać krewetki, energicznie wymieszać i wrzucić makaron ryżowy ( przygotowany wcześniej wg instrukcji na opakowaniu). Doprawić sosem keczupowym i ostrygowym, dodać zmielone orzechy. Pod koniec smażenia dodać kiełki, szczypiorek i kolendrę. Skropić sokiem z limonki.









10 komentarzy:

  1. u mnie dzis krewetki z makaronem, już nie mogę doczekać się obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak z krewetkami to ja poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja krewetki jadłam raz w życiu, bo u mnie w domu nei jedzą... muszę sobie chyba znaleźć kogoś kto lubi i z z nim zrobić, albo przyjechać do Ciebie :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Madzia3/13/2012

    Super zdjęcia! Narobiłaś mi strasznej ochoty na takie krewetki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Pad thai! Narobiłaś mi teraz smaka;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pad a la Pat :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ...jak zwykle wygląda pięknie, zapewne smakuje jeszcze lepiej ! Czy książka jest ogólnie dostępna ???

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle bezbledna prezentacja! Uwielbiam Pad Thai za wszystko co w sobie ma, smak, wygląd, krewetki, makaron... dlatego tez nie moge sie doczekać wyjazdu do Tajlandii! Bedzie Pat Thai 24 na dobe:)

    Krysia
    http://codziszjemnasniadanie.tumblr.com

    OdpowiedzUsuń
  9. La Parapet - tak, książka jest ogólnie dostępna i bez problemu można ją kupić w księgarniach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dokładnie w moim stylu, muszę się skusić i wypróbować, dzieki za przepis!


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń