Powered by Jasper Roberts - Blog

2/14/2012

Ryba w pikantnym mleku kokosowym










W tym poście postaram się nie pisać po raz kolejny o mojej wielkiej miłości do jednego ze składników dzisiejszego dania. Wspomnę jedynie, że dawno nie jadłam już ryby i miałam ochotę przyrządzić ją w jakiś własny, smaczny sposób. Ryba, którą kupiłam trafiła do odpowiednio doprawionego, lekko pikantnego sosu, przenikając jego smakiem.
4 filety z białej ryby
puszka mleka kokosowego
szklanka bulionu rybnego
świeży imbir
papryczka chili
łyżeczka kurkumy
łyżka sosu rybnego
łyżka sosu sojowego
łodyga trawy cytrynowej
limonka (opcjonalnie)

W woku rozgrzać olej, wrzucić starty na tarce imbir, pokrojone chili, kurkumę i trawę cytrynową. Smażyć chwilę. Wlać bulion i mleko, dodać rybę i gotować aż stanie się miękka, około 15 minut. Doprawić sosem sojowym, rybnym i sokiem z limonki.

13 komentarzy:

  1. Sądząc po składnikach rybka wyszła pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prosty przepis na pyszną rybkę! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze szukam nowych pomysłów na ryby. Twój zapisuję i pewno prędko wykorzystam, bo zapowiada się bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym daniu jest wszystko, co lubie. Niestety, jest tez sporo rzeczy, ktorych nie lubi moj Mezczyzna. Ale czasem przeciez mozna ugotowac cos tylko dla siebie... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcająco. Zapamiętuję. Jak tylko złowię jakąś rybę to spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe danie. Z chęcią spróbowałabym takiej ryby :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie. Już sobie wyobrażam ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Madzia2/14/2012

    Mniam, rybę ostatnio jadłam chyba na Święta i narobiłaś mi teraz apetytu na tą Twoją:))
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, brzmi i wygląda znakomicie! Na pewno by mi posmakowała!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda imponująco, skład imponujący, zdjęcia pzrecudne. Czuję się jak w jakimś egzotycznym miejscu:) Co to za ryba ? Prezentuje się pięknie w tym sosie!

    OdpowiedzUsuń
  11. To musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. cóż powiedzieć....achhhh !!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Izka, ja użyłam filetów z pstrąga.

    OdpowiedzUsuń