Powered by Jasper Roberts - Blog

10/24/2011

Tarta z jabłkami i nadzieniem


Ostatnio mam mało czasu. Dużo gotuję, ale nie u siebie i nie dla siebie,* a także przygotowuję się do wakacji.** Udało mi się jednak, w (rzadko spotykanej) wolnej chwili zrobić to ciasto. Jest banalnie proste - krucha tarta z jabłkami i nadzieniem, w smaku przypominającym budyń.

Ciasto:
400 g mąki
200 g masła
2 jajka
200 g cukru

+jajko do posmarowania ciasta

Ze składników zagnieść ciasto, podzielić na dwie części i włożyć do lodówki. W międzyczasie obrać jabłka, pokroić w plasterki i zalać sokiem z cytryny.
Spód i brzegi formy do tarty wysmarować masłem, wylepić ciastem, nakłuć widelcem i piec w 180 stopniach przez 15 minut. Składniki nadzienia dokładnie wymieszać. Na podpieczony spód wyłożyć jabłka, zalać jajeczno-śmietanową masą. Pozostały kawałek ciasta rozwałkować, ułożyć na jabłkach, brzegi dokładnie zlepić. Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać cukrem. Piec jeszcze 40 minut.


* tak, mam fajną pracę!
** do apetycznie brzmiącej - Makaronezji


13 komentarzy:

  1. Tarta wygląda bardzo kusząco. Wszelkie wypieki z dodatkiem jabłek uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie i tak jesiennie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada cudownie, taka zlocista i jesienna... Ciekawi mnie smak tego nadzienia. Czy przypomina moze troche budyn?

    OdpowiedzUsuń
  4. Banalne, ale jakże niebanalny staje się dzień, w którym podwieczorkiem jest takie ciacho zrobione przez samą siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jak liście spadające z drzew. pięknie wpasowała się w porę roku ta tarta ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta cudnie tradycyjna. Aż chce się kawałek w takie jesienne dnie. A pracy gratuluje. :) Sama też mam fajną gdzie kontakt z jedzeniem i gotowaniem mam non stop. :)
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna tarta, aż się cieplej robi od patrzenia na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie! i ile jabłuszek w środku, pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda cudownie! Zjadłabym!:)
    Życzę miłych wakacji!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smaczne połączenie, typowo jesienne, a mimo to to nie szarlotka ;) bardzo lubię!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również przedwczoraj piekłam tartę, zapraszam do obejrzenia. Twoja jest równie kusząca, Też użyłam gałki muszkatołowej - coś czuję, że nie tylko cynamon będzie kojarzony z jabłkami.
    Jaką pracę dostałać :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękna tarta, bogata a skromna z wierzchu

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyśmienite kremowe nadzienie z nutą aromatycznych przypraw,tak lubię!Na jesień;)

    OdpowiedzUsuń