Powered by Jasper Roberts - Blog

7/10/2013

Ciasto z malinami i bezą




Czy to możliwe żeby od ostatniego pojawienia się bezy na love affair on a plate minęły już (niemal co do dnia!) dwa lata? Jeśli tak, to naprawdę najwyższa pora na jej powrót. Przepis na ciasto z malinami i bezą dostałam od koleżanki i kiedy tylko wyobraziłam sobie ten smak, wiedziałam, że muszę go wykorzystać. Jest bardzo maślane w smaku, owoce doskonale równoważą słodycz bezy i ciasta, a do tego (co dla mnie szczególnie ważne) prezentuje się naprawdę efektownie!


Kruche ciasto:

2 szklanki mąki
4 żółtka
pół szklanki cukru
200 g masła
cukier waniliowy

Składniki zagnieść, ciasto podzielić na dwie części i włożyć do lodówki. Tortownicę o średnicy 20 cm wysmarować masłem, spód wylepić schłodzonym ciastem i podpiec w piekarniku 20 minut w 190 stopniach.

Beza:

4 białka
szklanka cukru
`1/4 szklanki oleju
1 budyń waniliowy lub śmietankowy

+ maliny

Do białek stopniowo dodawać cukier, wsypać budyń i powoli ciągle miksując wlać olej. Na podpieczony i wystudzony spód ciasta wlać masę. Na wierzchu ułożyć maliny. Resztę ciasta zetrzeć na tarce i piec jeszcze 40 minut w 180 stopniach.


12 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przesłodkie. Dosłownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. AnkaW867/10/2013

    Dlaczego nie podałaś źródła przepisu, przecież on pochodzi z Moich Wypieków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Tak jak pisałam we wstępie: przepis dostałam od koleżanki. Jeśli tylko znam źródło to podaję. Czy Ty znasz autora każdego przepisu, którego używasz? Podałam źródło takie, jakie znam.

      Sprawdziłam, rzeczywiście Moje Wypieki podały przepis na takie ciasto, chociaż przepis jednak trochę się różni. Dla zainteresowanych: http://www.mojewypieki.com/przepis/kruche-ciasto-z-malinami-i-lekka-budyniowa-pianka

      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Madzia7/10/2013

    Dawno mnie tu nie było, a tu takie cuda!:)) Mniam, Pat! Narobiłaś mi smaka na to ciasto:)
    Pozdrowienia!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda doskonale! Piękna patera .

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany, wygląda obłędnie !

    OdpowiedzUsuń
  7. bajecznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. odkryłam to ciasto zeszłego lata i stało się hitem! uwielbiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam to ciasto z pianką, jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy7/15/2013

    looks tasty raspberry sweet bites!
    lovely photographed too....
    i hope this is posted in english then....

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacyjnie się prezentuje :) oj kawałek Twojego ciasta do mojej popołudniowej kawy idealnie pasowałby :)

    OdpowiedzUsuń