Powered by Jasper Roberts - Blog

4/20/2012

Cytrynowe tartaletki na rozmarynowym spodzie



 



Dzisiejszy przepis znalazłam już jakiś czas temu w internecie, ale niestety za nic nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie. Dziś w końcu nadarzyła się okazja żeby go przetestować. Zwykle dodawaną do nadzienia śmietanę kremówkę zastąpił tutaj jogurt, co na pewno jest dobrą wiadomością dla tych, którzy postanowili zrzucić kilka zbędnych kilogramów na wiosnę... Rozmaryn dodany do spodu (który najbardziej zwrócił moją uwagę) naprawdę dobrze łączy się z cytrynami, przez co smak tartaletek nabiera niezwykłego charakteru.

 Przepis na kruche ciasto jest tutaj + 2 łyżeczki drobno pokrojonego świeżego rozmarynu. Składniki zagnieść i włożyć do lodówki na 2 godziny.
Wycisnąć sok z cytryn, zmieszać z jogurtem, jajkami, żółtkami i cukrem, podgrzać (cukier powinien się rozpuścić).
Ciastem wylepić formy do tartaletek i piec przez 10 minut w 200 stopniach. Gdy wystygną wlać nadzienie i piec jeszcze 40 minut w temperaturze 100-120 stopni.




17 komentarzy:

  1. Porwalabym jedna do kawy. Nie, wroc: porwalabym trzy, bo jedna to za malo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne zdjęcia! Zapachniało mi wiosną, takie słoneczne kolorki :)
    A tartaletki muszą być pyszne :) Tylko zastanawiam się jak smakuje rozmaryn, chyba nigdy go nawet nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarteletki cytrynowe z charakterem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawe połączenie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! A czy w gotowym kremie czuć jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają bardzo wykwintnie,a sa takie łatwiutkie;)poezja;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Madzia4/20/2012

    Piękna sprawa! Ciekawi mnie bardzo ten smak, muszę przyrządzić:) Ściskam i pozdrawiam!
    -M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypominaja mi letnie smaki... Fajne do podania na grill-party pod gołym niebem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia i piękne połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie. Piękne. Zdjęcia.
    Jestem oszołomiona zarówno wyglądem jak i prawdopodobnym smakiem tego małego cuda! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oszałamiające zdjęcia. ambitne.
    i ciekawy pomysł na przedstawienie przepisu.
    ciekawi mnie aromat tego rozmarynu w spodzie. intrygująco.
    rozmaryn zawsze używałam raczej do mięs.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia!
    Połączenie cytryny i rozmarynu bardzo intrygujące.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo jestem ciekawa smaku! Ten rozmaryn mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Będe się powtarzać ale taka jest prawda świetne zdjęcia! a dodanie rozmarynu do cytrynowych tarteletek uważam za genialny.

    OdpowiedzUsuń