Powered by Jasper Roberts - Blog

12/30/2011

Pierogi z soczewicą i chili







Mam nadzieję, że po Świętach nie macie dość pierogów - te dzisiejsze będą zupełnie inne. Przepis na ciasto (bardzo miękkie i smaczne) pochodzi z Kwestii Smaku, a farsz to jeden z tych spontanicznych kulinarnych pomysłów, które okazują się bardzo trafione. Oprócz soczewicy i chili moje pierogi zawierają też mięso mielone, ale nie jest to konieczny dodatek.


Ciasto:
300 g mąki
250 ml gorącej wody
30 g masła
szczypta soli

Farsz:
szklanka czerwonej soczewicy
czerwona cebula
250 g mielonego mięsa
czosnek
czerwona papryczka chili
łyżka koncentratu pomidorowego
pół czerwonej papryki
świeża bazylia
sól

Przygotować ciasto: do miski wsypać mąkę i sól, dodać gorącą wodę z masłem. Wymieszać i zagnieść. Przykryć ściereczką i zostawić na pół godziny.
Soczewicę gotować aż stanie się miękka (około 15 minut). W międzyczasie usmażyć mięso na patelni, dodać pokrojoną cebulę, czosnek, papryki. Dusić przez kilka minut i dodać koncentrat, bazylię i doprawić solą. 
Ciasto rozwałkować, wyciąć kółka (szklanką lub kieliszkiem), napełnić farszem i zlepić. Wrzucić do wrzącej i osolonej wody. Gotować 7-10 minut. Podawać ze smażoną cebulą, kwaśną śmietaną i sosem chili.
 

20 komentarzy:

  1. W którym momencie łączysz soczewicę z resztą farszu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo zachęcająco. Dawno nie robiłam pierogów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladaja przecudnie! Musze sie w koncu za nie zabrac, bo przymierzam sie i przymierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podobają, takie pierogi z soczewicą widnieją na mojej liście dań do zrobienia na pcozątku roku. A do tego świetnie przyprawione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, ciekawe.
    LEcz nie ma co się ciekawić, trzeba spróbować :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zdjęcia. Uwielbiam soczewicę i pikantne jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie, fajna, oryginalna alternatywa na pierogi :)
    Mówiłam Ci już, Pat, że u w i e l b i a m Twoje zdjęcia?

    Ściskam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię pierogi i to bardzo,a takich z dodatkiem masła do ciasta jeszcze nie robiłam.Muszą być niesamowicie delikatne i miękkie.
    Soczewica również wedle mojego gustu;)
    Pozdrawiam serdecznie!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie próbowałam pierogów z farszem z soczewicy... Chyba najwyższy czas spróbować, bo na Twoich zdjęciach wyglądają "przesmacznie" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyjątkowo smakowita kompozycja :D

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie pierogow nigdy dosc i te Twoje tez bym sobie zjadla:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś też lepiłam. :D
    Jeju, ale Twoje wyglądają niesamowicie smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetyczne nadzienie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za miłe komentarze:) Marek - soczewicę dodaję od razu jak się ugotuję a mięso jest już podsmażone.

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowicie sie prezentują.
    podoba mi się to innowacyjne nadzienie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy12/31/2011

    Ojej, cudne. Mogę zapożyczyć do styczniowej Pierogarni?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłam jeszcze nigdy pierogów z soczewicą. Twoje wyglądają pysznie, a ta czerwona cebulka na wierzchu super dopełnia całość:)

    OdpowiedzUsuń
  18. sliczne! Nadzienie soczewicowe to jeden z klasyków kuchni polskiej, często się przewija w starszych ksiązkach kucharskich. Sama jutro będę działac z soczewicą - kotleciki w planach :)

    Pozdrawiam ciepło!

    PS Aha, robię porządki linkowe i nadrabiając zalełości umieszczam Twoje śliczności u mnie.

    OdpowiedzUsuń