Powered by Jasper Roberts - Blog

4/01/2015

Wielkanocna babka cytrynowa parzona






Do Wielkanocy już coraz bliżej. Mam dla Was sprawdzony przepis na babkę, która zawsze wychodzi i nie da się jej zepsuć! Moja jest cytrynowa,ale jeśli chcecie inny smak to po prostu zastąpcie sok z cytryny innym dodatkiem. Fajnie komponuje się z żurawiną, migdałami albo szafranem. Zamiast cukru pudru świetnie sprawdzi się polewa z solonego karmelu. Zachęcam do ekperymentowania z tym przepisem i próbowania różnych wersji - babki dają duże pole do popisu :)!


1 szklanka mąki pszennej
¾ szklanki cukru brązowego
¾ szklanki mąki orkiszowej
4 jajka
2 łyżki gęstego jogurtu lub maślanki
200 g masła
sok i skórka z cytryny
1 laska wanilii
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę, wsypać mąki, proszek do pieczenia, ziarenka wanilii, wlać sok z cytryny. Masło rozpuścić i gorące wlewać powoli do masy ciągle miksując. Na końcu dodać jogurt i skórkę z cytryny. Ciasto przelać do foremki i piec 45-50 minut w 180 stopniach. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.


4 komentarze:

  1. Cudna ta babeczka. Nie robiłam jeszcze parzonej. Ślicznie wygląda.
    Wesołego Alleluja!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia !!! A babka musiała być pyszna!
    Pozdrawiam Ania i zapraszam do siebie www.gitmallina.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgubił sie mój komentarz! Babka wyszła pyszna, a polewa karmelowa na stałe u mnie zagości, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń