Powered by Jasper Roberts - Blog

1/06/2011

Tarta cytrynowa



Ochota na tartę cytrynową chodziła za mną już od kilku dobrych dni.
Przepis na spód znalazłam na stronie Davida Lebovitza i muszę przyznać, że jest rewelacyjny.
Ciasto jest kruche, maślane, bez zagniatania, błyskawicznie się robi. Polecam naprawdę bardzo.

Spód do tarty

Krem cytrynowy:

3 jajka

150 g cukru pudru

sok z 3 cytryn

skórka starta z cytryny

pół szklanki śmietany kremówki
W garnku wymieszać jajka, cukier, sok oraz skórkę z cytryny, ubijać przez chwilę. Dodać śmietanę, cały czas ubijając. Masę lekko podgrzać. Wlać ciepły krem do przestudzonej formy z ciastem i piec jeszcze 20 - 25 minut.

10 komentarzy:

  1. wygląda rewelacyjnie;)uwielbiam wszelkiej maści tarty

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, jak ja kocham tarte cytrynowa! Tylko ide na leniwizne-latwizne i kupuje gotowa:( A ta taka sliczna....

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo proste i szybkie ciasto. Warte zrobienia. Na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jaki ma piękny, słoneczny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda tak ładnie! Na pewno kiedyś to zrobię. Lubię tartę cytrynową. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. coś czuję, że ta tarta smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tartę cytrynową. Twoja wygląda wspaniale. Będę musiała kiedyś wypróbować przepis, skoro tak zachwalasz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam tą tartę na ostatnie Swięta Wielkanocne i była pyszna. Bardzo mi smakowała :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie próbowałam tarty cytrynowej i muszę przyznać że bardzo żałuje...

    OdpowiedzUsuń