Powered by Jasper Roberts - Blog

5/07/2013

Banoffee Pie









Kocham tarty. Kiedy zaczynałam Love Affair on a Plate, pojawiały się one tutaj często, w wersjach bardzo różnych, a jakiś czas temu nagle po prostu przestały... Dzisiaj wracają i jest to powrót w wielkim stylu! Jeśli nie znacie jeszcze banoffee, to bardzo Wam zazdroszczę - jego pyszny bananowo-karmelowy smak dopiero odmieni Wasze życie. Jeśli już je znacie, to na pewno zgodzicie się, że warto je znowu przygotować;)

Kruche ciasto z tego przepisu.

Formę do tarty wysmarować masłem. Ciasto wyjąć z lodówki, wylepić spód i brzegi formy. Ponakłuwać widelcem. Piec przez 30 minut w 180 stopniach. Na upieczone i wystudzone ciasto wlać masę.

Masa:
125 g brązowego cukru
60 g masła
50 ml kremówki


Wsypać cukier do garnka (najlepiej o grubym dnie), wlać trzy łyżki wody, podgrzewać do momentu aż cukier się rozpuści, dodać masło. Gdy masa zacznie nabierać  złotego koloru zdjąć z ognia, wlać śmietanę i wymieszać.



500 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru
3 banany
sok z cytryny

Banany obrać, pokroić w plasterki, skropić sokiem z cytryny. Ułożyć na masie karmelowej. Udekorować ubitą śmietaną z cukrem. 





18 komentarzy:

  1. jest cudne, chcę je!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też uwielbiam i robić i jeśc tarty :) Banoffee Pie jeszcze przede mną :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdrość mi zatem, bo nie robiłam jeszcze klasycznej wersji banoffee... Ale chyba muszę, prawda??? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robilam,dla mnie deser jest za slodki,ale wyglada fajnie,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne fotki i wspaniałe ciacho! :)

    Miłego wieczoru,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  6. Diabelsko kaloryczne, ale anielsko smaczne. Robiłam wersję dietetyczną jest dobra, ale oryginał jest wart grzechu.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widzę ten karmel to dostaję ślinotoku :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne! Musszę je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  9. czysta forma rozkoszy! miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku,ależ wspaniała rozpusta! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam, lubie, staram sie unikac, bo to milion kalorii ;) A jak juz sie dorwe, to trudno mi poprzestac na jednym kawalku...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też kocham tarty, ale tej jeszcze nie upiekłam. Co jakiś czas podziwiam ją na blogach. Twoja wygląda przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia i przeapetycznie ciacho! Nic więcej do szczęścia nie potrzeba ;)

    Zauważyłam, że masz na swoim blogu widget z innej strony. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych.
    Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę cudownego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja się zgodzę! Uwielbiam, słodkie i grzeszne, ale waaaarto :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ to ciacho pięknie wygląda!;)

    OdpowiedzUsuń