Powered by Jasper Roberts - Blog

4/23/2012

Croque madame trochę inaczej







Klasyczne francuskie danie w nowej, ciekawej wersji. Pomysł przyrządzania croque madame w formie do muffinów pochodzi od Rachel Khoo, której przepisy bardzo przypadły mi do gustu. Od miesiąca Rachel prowadzi program kulinarny w BBC "The Little Paris Kitchen", a odcinek, w którym przygotowuje croque madame możecie obejrzeć TUTAJ.


kromki chleba tostowego
jajka
plasterki szynki 
ser gruyere
szczypiorek

Beszamel:
łyżka mąki
łyżka masła
200 ml mleka
pół łyżeczki musztardy dijon
pieprz
sól

W garnku rozpuścić masło, dodać mąkę i zrobić zasmażkę. Wlać powoli mleko stale mieszając. Doprawić musztardą, solą i pieprzem. Gdy sos zgęstnieje zdjąć z ognia.
Formę od muffinek i tosty posmarować roztopionym masłem. Włożyć kromki chleba, szynkę, beszamel, wbić jajko i posypać serem. Piec w 180 stopniach przez 15 minut. Posypać szczypiorem po wierzchu.



12 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na weekendowe śniadanie :)
    Nie widziałam nigdy programu Rachel ale ten fragment bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zobaczyłam miniaturkę, wiedziałam że to Ty :) Programu nie widziałam, ale mam tę ksiażkę. Wspaniała na każdej stronie.

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat jestem niesamowicie głodna! bardzo fajny pomysł na właśnie wyjątkowe śniadanie :) przygotowani zajmuje więcej czasu niż zwyczajna kromka chleba ale za to jaki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie i bardzo chętnie wypróbuję ;)!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Programu Rachel jeszcze nie ogladalam, za to z pasja sledze jej przepisy w sieci. Ta wersja croque madame mnie oczarowala!

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy4/23/2012

    widze , że rodzi sie Rachelmania:)
    i swietnie, ja również dołaczyłam.
    co więcej, nawet wczoraj zamówiłam jej ksiązke.
    zdjęcia Davida Loftusa - co dopełnia szczęścia:)

    tutaj można zobaczyc kilka stron:
    http://issuu.com/penguinbooks/docs/rachel_khoo_eblad_file/24

    pozdrawiam smacznie

    provence z bloxa

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy4/23/2012

    Świetna propozycja. Też zamarzyłam o czymś takim, zwłaszcza, że mało jest pyszniejszych rzeczy od jajka, sera i szynki razem! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. SMakowicie wygląda! A zdjecia bardzo piękne - podobają mi się :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wiele razy robiłam muffiny/tartaletki używając chleba tostowego ale nigdy z tak pysznym środkiem, muszę to nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj zjadłam swojego croque madam muffina właśnie na takim samym talerzu. Mam tylko taki jeden i jakoś mi pasował. Cóż za zbieg okoliczności (dodam, że na Twojego bloga trafiłam kilka godzin po sniadaniu, szukając jakiegoś zwięzłego tłumaczenia przepisu).

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda wspaniale, musze koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń