Powered by Jasper Roberts - Blog

5/08/2012

Szparagowy krem z jajkami w koszulkach









Moja miłość do szparagów udokumentowana jest niemal tak dobrze jak do mleka kokosowego, dlatego naturalnie nie mogłam się już ich doczekać. Nie ma nic lepszego od klasycznych szparagów z masłem, solą i pieprzem, ale dziś postanowiłam przyrządzić z nich zupę. Jajko w koszulce i tost pasują do niej doskonale, tworząc razem naprawdę ładnie wyglądający i smaczny obiad.

500 g zielonych szparagów
300 ml bulionu warzywnego
1 marchewka
1 nieduża cebula
3 łyżki śmietany kremówki
p&s
jajka
chleb

W garnku na oliwie podsmażyć pokrojoną cebulę i marchew. Usunąć zdrewniałe końcówki ze szparagów. Wlać bulion do garnka i wrzucić szparagi. Gotować do momentu aż szparagi będą miękkie. Zmiksować, doprawić solą i pieprzem, wlać śmietanę. W między czasie do gotującej się wody wbić jajka. Po około 2 minutach wyjąć i podawać z grzankami. 

15 komentarzy:

  1. Pyszny pomysł, żeby do zupy-kremu dodać jajko w koszulce. Zwłaszcza, że do najedzenia się taką zupką zawsze brakuje mi czegoś bardziej "na ząb" i może właśnie to jest to uzupełnienie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne zdjęcie i pomysł na zupę! :)
    Wygląda strasznie smakowicie :) Dopiero raczkuję jesli chodzi o szparagi ale przepis nie wydaje się skomplikowany więc pewnie wypróbuję dość szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dziś biegnę po szparagi, mam nadzieję, że kupię ładny pęczek. Zupka wygląda fantastycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, nie widziałam na ryneczku szparagów :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczna, wprost nieziemska :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny fantastyczny pomysl na szparagi - a sezon w pelni! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tą zupkę, robię podobną z przepisu J. olivera też z jajkami w koszulce:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o! u mnie też na obiad taki zielony krem! :) tyle, że ze szpinaku, brokułów i porów :)
    ale taki szparagowy krem z jajkiem w koszulce musi być pyszny...

    OdpowiedzUsuń
  9. Obłędny obiad! Zielony, wiosenny i radosny! Idealny,mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Madzia5/08/2012

    Ja wciąż jeszcze nie jadłam w tym roku szparagów. Twój krem wygląda przepysznie, wyobrażam sobie jak to wszystko musi smakować:))
    Pozdrawiam!
    Madzia

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite połączenie ale na pewno bardzo dobre ;) Jak zwykle cudnie udokumentowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny pomysł na szparagi. Takiego jeszcze nigdy nie widziałam! Na bank wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zupę szparagową zamierzam zrobić już od dłuższego czasu, ale zawsze wygrywają same szparagi. Jak patrzę na Twoją, to mam jednak ochotę przerobić je na zupę. Grzaneczki też pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wreszcie doczekaliśmy sie tych wspaniałości :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy6/09/2012

    Jajko i szparagi, to wyjątkowo dobrany duet:) Cudownie sfotografowane!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń