Powered by Jasper Roberts - Blog

2/05/2015

Kurczak w sosie z granatów z kuskusem






Czasem spontaniczne pomysły są najlepsze. Dzisiejsze danie nie było planowane dopóki nie zobaczyłam w sklepie ładnych, czerwonych i wieelkich granatów. Potem już wszystko było jasne! Kuskus jest zdrowy i bardzo go lubię, a kurczak idealnie pasuje do owocowo-mięsnych pomysłów. Kochane granaty, dziękuję Wam za inspirację!

2 piersi z kurczaka
szczypta chili, kolendry mielonej, imbiru i słodkiej papryki
sól

Sos:
1 duży granat lub 2 małe
1 czerwona cebula
1 limonka
1 łyżka miodu
1 łyżka sosu sojowego
1 ząbek czosnku
2 łyżki czerwonego octu winnego

1 opakowanie kuskusa
kilka orzechów włoskich
świeża kolendra (opcjonalnie)

Piersi kurczaka oczyścić, opłukać, osuszyć i pokroić na podłużne paski. Posolić i doprawić przyprawami. Na patelnię grillową wlać oliwę i dobrze rozgrzać. Kurczaka nadziewać zwijając w harmonijkę na patyczki do szaszłyków. Smażyć z obu stron około 5-7 minut. Pod koniec smażenia podlać sosem z granatów.

Przygotować sos: granata przekroić na pół, wycisnąć z niego sok (zostawić kilka ziarenek do kuskusa i dekoracji) włożyć do rondelka razem z pokrojonym czosnkiem i cebulą. Wlać ocet, sok z limonki, sos sojowy. Wymieszać i doprowadzić do wrzenia. Gotować przez około 5 minut, aż sos zgęstnieje i osiągnie konsystencję syropu, doprawić miodem i solą, ewentualnie pieprzem lub chili.

Kuskus przygotować według instrukcji na opakowaniu. Dodać pokrojone orzechy, pestki granatu i kolendrę. Położyc szaszłyki i polać sosem.


3 komentarze:

  1. Pysznie wygląda to danie. Chętnie bym zjadła. Nigdy nie próbowałam sosu z granatów.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To było takie dobre! Miałam ochotę na granaty i akurat wtedy wrzuciłaś ten przepis. Pobiegłam do sklepu i sporządziłam na obiad odę do granatu. Czosnek zamiast do sosu dodałam do mięsa. Zamiast kuskusu ryż. Podałam razem z pieczonymi marchewkami z cynamonem (według Marty Dymek) na liściach szpinaku. Mój chłopak powiedział, że to danie wędruje do jego top 10 potraw, które chciałby jeść do końca życia. <3
    Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń