Powered by Jasper Roberts - Blog

6/14/2013

Pancakes z truskawkami





Czy też wykorzystujecie sezon truskawkowy w pełni? Ja staram się dodawać je do wszystkiego! Chociażby do pancakes. Ostatnio zaczęłam dzień takim właśnie puszystym śniadaniem. Mniam!

szklanka mąki
szklanka maślanki
pół łyżeczki sody 
pół łyżeczki proszku do pieczenia
jajko
2 łyżki roztopionego masła
4 łyżki cukru 
wanilia lub cukier waniliowy
truskawki


W misce połączyć suche składniki. Masło roztopić, wystudzić. Wlać do drugiej miski, dodać jajko i maślankę. Suche składniki dodać do mokrych, wymieszać. Jeśli ciasto będzie za gęste można dodać maślanki. Odstawić na godzinę. Przed smażeniem, pokroić truskawki w plasterki. Porcję ciasta wlać na patelnię, na wierzchu układać plastry truskawek. Smażyć na złoty kolor.

14 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie i delikatnie, a truskawki są teraz idealne na każdą porę dnia ;) śniadanie, obiad, podwieczorek czy kolacja- zawsze smakują świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają tak delikatnie... Bez wątpienia muszą stanowić prawdziwą rozkosz dla podniebienia, szczególnie z polskimi, sezonowymi truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pancakes, jak pięknie Ci wyrosły... teraz idealny sezon na pancakes bo z truskawkami są wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale puszyste! Pięknie wyglądają: )

    OdpowiedzUsuń
  5. zamarzyły mi się takie na podwieczorek albo wczesna kolacyjkę :) słoneczka z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o tak, trzeba korzystać póki sezon trwa :) Dzisiaj rano kupiłam cały koszyczek i już jest prawie pusty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ot i znalazłam pomysł na niedzielne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy6/14/2013

    Wszystko pięknie, ale po co aż 4 łyżki cukru?! Przecież truskawki już są słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie truskawki są tak samo słodkie, tak to już jest z owocami. Poza tym zazwyczaj zakładam, że o takich rzeczach jak dodatek soli, pieprzu czy ilość łyżeczek cukru czytelnicy zadecydują sami, według uznania, gustu i rozsądku. Nic się nie stanie jeśli dodasz mniej.

      Usuń
  9. Oh te truskasie. Ich smak zawsze przywołuje wspomnienia pięknych letnich dni, gdy byłam jeszcze dzieckiem i smarowałam sobie nimi usta jak szminką ;P
    A doczekawszy się ich w końcu za 5 ł/kg wrzucam je w siebie kilogramami.
    Muszę zrobić te pancakes ! :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale puchate :D wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie i delikatnie wyglądają. Bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł, zainspirowana fotografiami postanowiłam przetestować recepturę. Oprócz sody wszystkie składniki miałam w domu. Zamiast sody dałam podwójną porcję proszku. Wyszły pyszne, rozpływające się w ustach. Jedliśmy je z mlekiem na kolację, przepis notuję, by do niego wracać. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt;) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń