Powered by Jasper Roberts - Blog

10/05/2012

Migdałowe ciasto ze śliwkami






Zaczęła się jesień. Dla mnie oznacza to, że najwyższy czas zacząć wykorzystywać sezonowe owoce i warzywa. Dzisiaj kupiłam pierwszą w tym roku dynię, która pewnie niedługo pojawi się w jakimś poście. Tymczasem postanowiłam rozpocząć jesień na słodko - ciastem ze śliwkami, zmielonymi migdałami i cynamonem.


230 g mąki
100 g płatków migdałowych
5 jajek
5 łyżek śmietany kremówki
175 g masła
200 g cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Śliwki umyć, przekroić na pół i usunąć pestki. Posypać cukrem i cynamonem. Masło rozpuścić, gdy wystygnie dodać śmietankę. Jajka utrzeć z cukrem, wlać masło z kremówką, wymieszać. Płatki migdałowe zetrzeć w blenderze dodać do masy, wsypać mąkę i proszek do pieczenia. Na wierzch ułożyć śliwki. Piec godzinę w 170 stopniach. 





Love affair on a plate wkracza w XXI wiek i jest już na fb!



9 komentarzy:

  1. to musi być wspaniałe, wilgotne ciasto... jeśli uda mi się je zmodyfikować zrobię niebawem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zapieczone na cieście śliwki są trochę retro, bardzo je lubię

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe, mega apetyczne, jesienne ciacho. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo jesienne, bardzo domowe...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale puszyste! Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne, puszyste ciasto. Podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie rewelacyjne! <3 pachnie..domem i ciepłem :)

    przy okazji zapraszam do mojej pierwszej akcji :)
    Więcej na blogu
    zielonakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, strasznie to ciasto kuszące! Chętnie bym spróbowała. Porywam przepis!:))
    Pozdrawiam,
    Magda:)

    OdpowiedzUsuń