Powered by Jasper Roberts - Blog

8/15/2012

Ciasto Czarny Las







Wróciłam! Chociaż chętnie spędziłabym jeszcze parę dni na plaży, powrót do własnej kuchni też ma swoje plusy. Jedną z pierwszych rzeczy, które w niej przygotowałam było powyższe ciasto czekoladowe z wiśniami i kremem (i nie, nie upiekłam go z okazji własnego powrotu;)). Wiśnie mogą być już trudne do znalezienia - ja na szczęście natknęłam się jeszcze na ładne i od razu je kupiłam. W cieście sprawdziły się znakomicie.


+ 400 g wiśni lub czereśni
dżem wiśniowy lub czereśniowy
pół szklanki wiśniówki lub innego alkoholu
tabliczka czekolady gorzkiej


Wiśnie wydrylować, zalać alkoholem i ewentualnie posypać cukrem. Gdy puszczą sok, odcedzić wiśnie a sok zostawić do nasączenia ciasta.
Po wystudzeniu, przekroić biszkopt na trzy części. Dolny biszkopt nasączyć, posmarować połową dżemu i ułożyć wiśnie, wyłożyć 1/3 ilość kremu i przykryć drugim  krążkiem. Skropić go 1/3 nasączenia, ułożyć resztę dżemu i owoców i 1/3 masy. Przykryć ostatnim krążkiem, skropić resztą nasączenia i wiśniami. Na wierzch wyłożyć krem i udekorować wiórkami z czekolady.










12 komentarzy:

  1. Ehhh te wakacyjne powroty. Bolesne.
    Ciasto na pewno złagodziło lądowanie w rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czarny Las czy to w formie tortu, ciasta czy sernika chodzi za mną od długiego czasu. Wiśnie się kończą, więc chyba czas najwyższy się za niego zabrać. Twój bardzo mi się podoba, z chęcią zjadłabym kawałek na deser. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie jadłam tego ciasta w wersji domowej. Wygląda obłędnie i tak też pewnie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest jeden z moich ulubionych tortów:) Trafiłaś w 10! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to pięknie - znów zjadłam oczami !!! :):) PS przecudny kubek!!! - można go gdzieś zdobyć??

    OdpowiedzUsuń
  6. :) Kubek do zdobycia na stronie http://www.pipstudio.com/nl.

    OdpowiedzUsuń
  7. Madzia8/17/2012

    Ciasto takie, że aż ślinka cieknie:)) A czy można dodać do niego orzechy?
    Pozdrawiam!:)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Jasne,że tak. Z orzechami na pewno będzie równie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeglądam przepisy z samego rana i ciasto do mnie dziś zdecydowanie najbardziej przemawia :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto wygląda pysznie,a zdjęcia z wakacji przywołują miłe wspomnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy11/12/2014

    ciasto moze i wyglada pieknie ale tylko tu na stronie.Nie ma nic o proszku do pieczenia,nie uroslo mi,bylo bardzo geste,a robilam zgodnie z przepisem .jadlam je w kawiarni -dalekie od tego z przepisu-a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonim - Dodawanie proszku do pieczenia nie jest regułą, szczególnie jeśli ubijamy białka oddzielnie. Ciasto z tego przepisu wychodzi mocno czekoladowe i mokre. Robiłam je dokładnie tak jak jest napisane i dokładnie z takich ilości, które są podane. Przykro, że nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń