Powered by Jasper Roberts - Blog

2/18/2012

London cheesecake







Dzisiejszy sernik, pochodzi z przepisu Nigelli Lawson. Jego konsystencja jest kremowa i delikatna. Jedyna zmiana, którą wprowadziłam w przepisie (i myślę, że wyszło mu to na dobre) to dodanie czekolady do herbatnikowego spodu. Sernik londyński jest naprawdę godny polecenia... 


Spód:
150 g herbatników
75 g masła
2 łyżki kakao
25 g czekolady deserowej lub gorzkiej

Masa serowa:
600 g serków kremowych (np. philadelphia)
3 jajka
3 żółtka
150 g cukru pudru
wanilia lub cukier waniliowy
około 5 łyżek soku z cytryny

Polewa:
145 g kwaśnej śmietany
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny
wanilia

Herbatniki zmiksować w blenderze, dodać roztopione masło, czekoladę i  kakao. Dokładnie wymieszać i przełożyć na spód formy (20cm). Włożyć do zamrażalnika. W międzyczasie za pomocą miksera utrzeć serki z jajkami, żółtkami, sokiem z cytryny i cukrem. Masę wylać na herbatnikowy spód i piec w kąpieli wodnej przez 50 minut w 180 stopniach. Przygotować polewę: śmietanę wymieszać z cukrem i sokiem, polać po wierzchu sernika i piec jeszcze 10-15 minut.



20 komentarzy:

  1. Idealny ;) Mam zamiar też go zrobić, ale nie wiem kiedy,bo tyle jest ciekawych przepisów, że nie nadążam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...no to przepadłam z kretesem ;-) ! Nie ma szans by się mu oprzeć ! :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. na pewno wypróbuję przy okazji zbliżającej się wiosny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda po prostu idealnie.
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest oszolamiajácy, myslé, ze to cos podobnego do nowojorskiego, wiéc stworzony dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kremowe serniki, a chyba moim ulubionym jest sernik nowojorski, ale nie mogę tak twierdzić póki nie zrobiłam London cheesecake :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne zdjęcia! Świetny blog i niesamowicie apetyczny sernik, typ moj ulubiony. Zamieniam sie w stałego czytelnika tego bloga!

    Krysia
    http://codziszjemnasniadanie.tumblr.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Madzia2/18/2012

    Jej, ten sernik wygląda tak puszyście i apetycznie, że aż ślinka cieknie:)) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie,leciutko ,niebiańsko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne zdjęcia! Przepis też wspaniały :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślicznie wygląda, tak apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. To moj drugi (po nowojorskim) ulubiony sernik - dawno nie robilam, patrze na twoj i cieknie mi slinka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No to nie pozostaje nic innego, jak odwiedzić w niedługim czasie Charlotte :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z całą miłością do Nigelli, ale jej chyba by nie wyszło tak pięknie i estetycznie podane ciacho :)) BOSKIE!!! :D

    Zapraszam do włączenia się w czekoladowy projekt, szczegóły u mnie na blogu :))

    OdpowiedzUsuń
  17. cudownie się prezentuje ten sernik - i jakie inspirujące zdjęcia:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. sernik - mimo, że Nigelli (eh, marna ze mnie Jej fanka) - boski! ja ostatnio również porwałam się na sernik... long time no see(rnik) ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jej, pięknie wygląda! Biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń