Powered by Jasper Roberts - Blog

8/24/2011

Tarta pomidorowa z owczym serem





Bardzo lubię robić zakupy na bazarach, bo prawie zawsze można znaleźć tam coś ładnego. Zazwyczaj kupuję najpierw to co mi się podoba, a dopiero potem zastanawiam się co z tego zrobić. Tak też było w przypadku tej pomidorowej zbieraniny. Zdecydowałam się w końcu na tartę, na której wszystkie te kolory i kształty prezentowały się najlepiej. Z owczym serem, taka tarta smakuje naprawdę świetnie, a jest przy tym bardzo mało pracochłonna (spód jest z gotowego ciasta francuskiego).


opakowania ciasta francuskiego
pół kg pomidorów
świeży tymianek
owczy ser (np. bryndza)
Ciastem francuskim wyłożyć formę do tarty. Pomidory pokroić, ułożyć na cieście. Polać oliwą, dodać tymianek i posolić. Piec w 180 stopniach przez 40-50 minut. Posypać serem po upieczeniu.


15 komentarzy:

  1. Ta tarta wygląda jak obraz :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepięknie, tak rustykalnie i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie, naturalnie - idealnie ;) przy okazji informuję o moim wyróżnieniu dla Ciebie w zabawie One Lovely Blog Award http://cakes-and-the-city.blogspot.com/2011/08/oh-my-blog.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile odmian pomidorów - aż ślinka na ich widok cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia mnie tu przyciągnęły... Piękna i smakowita! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja tarta mnie zauroczyła!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja pomidorki mam w ogródku, duuuuzo pomidorków. I zastanawialam sie, co tez z nimi poczac ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne zdjęcie i pyszne proste smaki, ktore czasem są po stokroć lepsze od tych wyszukanych w długo przygotowywanych potrawach, ktore też uwielbiamy.... Ale dziś taka zwykłą tartę z pomidorami chętnie bym wzięła do domu :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekna tarta, bardzo rustykalnie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastycznie wygląda. Nigdy nie jadłam, ale wiem, że pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Moc pomidorów na francuskim cieście!to musi być coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda jak namalowana, z niecierpliwością czekamy na zdjęcie, mamy nadzieję że dodasz do Wykrywacza?Zapraszamy i pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, wygląda fantastycznie. Pomidorowa mozaika na kruchym cieście, lubię to! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomidory o różnym kształcie i kolorze w swoim towarzystwie tworzą wspaniały obraz! Też czasem tak robię, że najpierw kupuję, a potem dopiero zastanawiam się co zrobię. Tarta była znakomitym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń