Powered by Jasper Roberts - Blog

7/04/2011

Ryż na mleku kokosowym z mango







Nie wiem czy macie podobne wspomnienia, ale ja z mojego dzieciństwa bardzo dobrze pamiętam smak  prostego i smacznego deseru - ryżu zapiekanego z jabłkami i cynamonem. Do dziś bardzo dobrze mi się on kojarzy, a tym razem postanowiłam przygotować go w wersji trochę bardziej egzotycznej - z ukochanym mlekiem kokosowym i mango.


szklanka ryżu arborio
puszka mleka kokosowego (400ml)
100 ml zwykłego mleka
około 2 łyżek cukru
wanilia
dojrzałe mango
wiórki kokosowe lub świeży kokos

Ryż wsypać do garnka, wlać mleko, wsypać cukier i na małym ogniu, często mieszając poczekać aż mleko odparuje a ryż stanie się miękki. Dodać ziarna wanilii, wiórki kokosowe* i pokrojone mango.


* ja użyłam świeżego kokosowego miąższu startego na tarce


19 komentarzy:

  1. Genialne:) Ja też mam miłe skojarzenia jeśli chodzi o ryżowe desery, chociaż znam osoby, które na myśl o nich wykrzywiają twarz w grymasie i głośno mówią "bleee". Jak widzę Twój ryż na mleku kokosowym z soczystym mango, mówię głośno "mmmmniaaammm":)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne takie połączenie smaków, kusisz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piekne zdjecia! A polaczenie smakow pyszne i egzotyczne. Mnie nigdy nie katowano ryzem na mleku, kiedy bylam mlodsza, moze dlatego bardzo go lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od dawna miałam spróbować ryżu na mleku kokosowym i wciąż się do tego zebrać nie mogę... A to musi być w smaku cudowne!
    Taki ryż z jabłkami i cynamonem to również smak mojego dzieciństwa, ale obecnie rzadko jem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryżu z jabłkami i cynamonem raczej nie jadamy, ale taki z mlekiem kokosowym i mango to bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jadłem taki ryż w dzieciństwie. Wersja kokosowo-mangowa brzmi świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam połączenie mango i kokosu! Nigdy nie łączyłam ich z ryżem, ale warto próbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. aromat tego ryżu czuć przez monitor:) a zdjęcia - esz, po prostu genialne!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. podoba mi sie taki zestaw smakow:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ryż na mleku. Ale robię go w wersji bardzo kalorycznej z dodatkiem tłustej słodkiej śmietanki. Mimo wszystko taki ryż jest pyszny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. słyszałam że to delicje! i aż żałuję że nie próbowałam. A jak patrzę na Twoje zdjęcia to mnie aż w gardle gula staje, tak żałuję!
    Pyszotnie to wygląda.

    Monika

    OdpowiedzUsuń
  12. A u Ciebie nawet najprostsze dania przybierają niesamowitych smaków ;) Uwielbiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak ja ryż na mleku z jabłkami i cynamonem ubóstwiam. Zraziłąm się tylko raz gdy zamówiłam to na mojej uczelnianej stołówce. Tragedia! Ale wykonanie "domowe" jest dla mnie królową wśród deserów. A Twojego skosztowałabym z największą chęcią. I to mango.
    Pozdrawiam poziomkowo
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. tak, też pamiętam ten deser z jabłkami i cynamonem... wersja z mango i mleczkiem kokosowym zaintrygowała mnie, ciekawa. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  15. remake dziecinnych wspomnień - o tak, pamiętam :) wersja aktualna też zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Madzia7/05/2011

    Prezentuje sie przepysznie!:) Dobre i dla dzieci i dla dorosłych:))

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm wygląda przepysznie :-)

    http://moje-kulinarne-wariacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy10/10/2011

    dodałam mus z banana na wierzch, na to pokrojone mango i bitą śmietanę. Na bogato ;) PYYYYYCHOTAAAA

    OdpowiedzUsuń